125. Kaszka kukurydziana na mleku podana z Milką Oreo, daktylami i suszonymi śliwkami

06 kwietnia

Ta kaszka jest definitywnie jedną z lepszych! :)

A za oknem...piękne słońce! W powietrzu czuć już wiosnę. :)




Kasza kukurydziana na mleku podana z Milką Oreo, daktylami i suszonymi śliwkami

Rozpływająca się Milka jest po prostu przepyszna! :)



Kasza kukurydziana otrzymywana jest przez oczyszczenie i rozdrobnienie ziarna kukurydzy. Najbardziej rozpowszechniona jest w krajach latynoamerykańskich skąd się wywodzi i do dnia dzisiejszego stanowi jeden z najważniejszych składników kulinarnych. W kuchni polskiej kasza kukurydziana zyskuje uznanie ze względu na jej walory smakowe i odżywcze. Posiada wiele cennych substancji odżywczych: błonnika pokarmowego i białka, składników mineralnych: fosforu i żelaza oraz witamin z grupy B (B1, B2, B6), niacyny i kwasu foliowego. Kasza kukurydziana świetnie smakuje zarówno z dodatkami słodkimi,słonymi, jak i pikantnymi. Kaszę możesz podawać do mięs, okraszoną cebulą lub posypaną koperkiem. Kasza kukurydziana stanowi także doskonały składnik zup i sałatek. Rewelacyjnie komponuje się z mlekiem, świeżymi owocami, bakaliami oraz posypana pestkami słonecznika lub dyni na śniadanie.





You Might Also Like

26 komentarze

  1. Uwielbiam rozpuszczającą się czekoladę...Mmmm. I kaszkę kukurydzianą też! :D
    P.S. Ostatnio mam problemy z blogiem (posty nie wyświetlają się obserwatorom) i tymczasowo założyłam drugiego. Zapraszam Cię na niego :) : http://justbreeakfast2.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. zgadzam się kasza kukurydziana jest śweietna! ;D mmm i tak czekolada <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja wolę kukurydziankę niż mannę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam kaszkę kukurydzianą :) Aż dziwne, że w dzieciństwie nie znałam jej smaku, bo zbliża się do manny, jeśli chodzi o poziom lubienia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czasami żałuję, że moja Mama nie jest moją przyjaciółka, tylko Mamą... Ale tylko czasami:)

    a kaszka kukurydziana wciąż mi nieznana... ale do czasu! do czasu!
    ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na ostatnim zdjęciu ta milka oreo... rozkosznie wygląda! :D nigdy nie jadłam tej milki, ale zapewne musi być genialna, hm?
    A kasza kukurydziana już od jakiegoś czasu czeka na otwarcie u mnie w szafce, muszę koniecznie się w końcu za nią wziąć! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. słońce? u mnie śnieg pada ;_;
    a kaszka bardzo fajnie się prezentuje:)

    OdpowiedzUsuń
  8. ta roztopiona czekolada jest bajeczna :)

    a u mnie szaro buro, i pada snieg :<

    OdpowiedzUsuń
  9. cudnie się rozpuszcza! choć milki nie lubię, zdecydowanie nie mój poziom słodkości. pozostałe dodatki jak najbardziej dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja też uwielbiam rozpuszczającą się czekoladę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. a jaka różnica wieku jest między wami, jeśli można zapytać? (; aż sama nabrałam ochoty na kaszę kukurydzianą, muszę jeszcze tylko znaleźć odpowiednią inspirację w kwestii dodatków!

    OdpowiedzUsuń
  12. ta czekolada *-* pysznie podałaś tą kaszkę ;D

    OdpowiedzUsuń
  13. ah, ta rozpuszczająca się czekolada kusi!

    OdpowiedzUsuń
  14. ach, rozpuszczająca się milka mnie całkowicie zauroczyła *.*

    OdpowiedzUsuń
  15. też lubię tą kaszkę, a zdecydowanie za rzadko ją jadam! i jedna z moich ulubionych czekolad*.*
    u mnie nawet promyczka słońca nie uświadczysz:<

    OdpowiedzUsuń
  16. pyszna :d jakich proporcji użyłaś ?:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 60g kaszki + 250ml mleka + niecałe 100ml wody :)

      Usuń
  17. uwielbiam patrzeć się na rozpuszczającą się czekoladę ;p a potem ją jeść oczywiście ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mmm to ostatnio zdjęcie z rozpuszczoną już czekoladą wygląda prześwietnie! Wcinałabym tą kaszę łapkami :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Milka oreo ♥ Idealnie, rozpływająca się czekolada w kaszce to coś co lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Milka Oreo jest jedną z najlepszych :) a dziś koło tej kaszki w sklepie przechodzilam i miałam straszną ochotę ją nabyc :P

    OdpowiedzUsuń
  21. A ja mam nietypową prośbę bo chciałam spróbować tej kaszki, ale nie wiem jak ja przyrządzić... Nigdy jeszcze nie robiłam kaszki, a chciałabym spróbować... Mogę poprosić o przepis? Z góry bardzo dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj