166. Sernik na zimno z brzoskwiniami. Miód Manuka 550+.

17 maja

Maminy sernik na nasze wspólne imieniny, które będą jutro (Aleksandry i Sandry). Mam gotowe śniadanie :)


Truskawkowo - cytrynowy sernik na biszkoptach z brzoskwiniami i posypką czekoladową



Słyszeliście o miodzie Manuka? Mama zamówiła go dla Ninki, ale niestety...[*] Będziemy go teraz testować i zobaczymy, czy faktycznie ma takie właściwości :)

Miód z krzewu Manuka jest wytwarzany w Nowej Zelandii przez pszczoły, które odżywiają się nektarem kwiatów Leptospermum scoparium czyli właśnie Manuki. Nowa Zelandia znana jest jako kraj wyjątkowo czysty, mający unikatową roślinność. Jest to jedyne miejsce na świecie, w którym możemy znaleźć krzewy Manuki.

Właściwości miodu mają ścisły związek z tym, z jakich roślin jest on wytwarzany. Tak samo jest w przypadku miodu Manuka. Nektar kwiatów Manuki zawiera substancje, które zamieniają się w methylglyoxal. Do przemiany dochodzi zarówno w organizmie pszczoły, podczas transportu nektaru do ula, jak i podczas procesu dojrzewania miodu.

To właśnie methylglyoxal został przez naukowców uznany za główny, aktywny składnik znajdujący się w miodzie Manuka. Badania nad tym prowadził prof. Thomas Henle z Politechniki Drezdeńskiej. Analizował on m.in. skład i właściwości miodu Manuka. Prof. Henle to jeden spośród czołowych badaczy żywności na świecie. Na podstawie jego badań możemy stwierdzić, że jedynie methylglyoxal jest źródłem trwałej, dobroczynnej aktywności miodu. Pod pojęciem aktywności trwałej rozumiemy taką aktywność, która nie wynika z nadtlenku wodoru i jego zawartości z miodzie. Warto też odnotować, że methylglyoxal w znaczących ilościach występuje jedynie z niektórych miodach Manuka.

WŁAŚCIWOŚCI MIODU MANUKA
Spożywanie Miodu Manuka może korzystnie wpływać na stan organizmu człowieka:
Zdaniem prof. Thomasa Henle Miód Manuka działa korzystnie na układ pokarmowy.
Według nowozelandzkiej rządowej agencji badawczej Crop & Food Research Institute miód ten pozytywnie wpływa też na mechanizmy obronne organizmu znajdujące się w jelitach i zwiększa liczbę pro biotycznych bakterii jelitowych.
Dodatkowo, miód Manuka pozytywnie wpływa na stan skóry.
Te szczególne właściwości miodu Manuka wynikają z wysokiej zawartości methylglyoxalu. Składnik ten nie występuje jednak w każdym miodzie w takim samym stężeniu. Zawartość substancji może się różnic pomiędzy poszczególnymi partiami miodu. Dlatego Manuka Health szczegółowo bada każdą partię miodu, aby sprawdzić zawartość methylglyoxalu.



You Might Also Like

18 komentarze

  1. Słyszałam o miodzie Manuka, ale gdyby ktoś mnie spytał o konkrety, to nigdy bym nie powiedziała aż tyle^^:)

    Sernik cytrynowy, uwielbiam wszystko, co z cytryną:)
    Obchodzicie razem z Mamą imieniny? Zgrałyście się^

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ma nic lepszego niż domowe serniki :)

    Zapraszam do mnie: http://atqabreakfast.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Sernik na zimno mile widziany ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Ej wiesz że się uczyłam o tym miodzie w tym roku na studiach ;) Podobno jest naprawdę niezły jeśli chodzi o te zdrowotne właściwości.
    Zrobiłaś mi ochote na taki lekki serniczek na biszkoptach :) Pysznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale się zgrałyście z Mamą ;) Pysznie zaczynacie świętowanie!

    OdpowiedzUsuń
  6. taki serniczek na lato idealnie pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. za sernikiem na zimno nie szaleje, ale ten... no, bardzo chętnie byż pożarła! :p
    a o manuka też słyszałam, ale jakoś nie przywiązywałam większej uwagi - a przecież warto!

    OdpowiedzUsuń
  8. o, ale fajnie się Wam trafiły te imieniny :D podwójne świętowanie będzie? :)
    serniczek idealny na ciepłe dni, takie jak dzisiejszy :)
    ----
    z powodu problemów technicznych z blogiem musiałam przenieść go na adres breakfastofdreams.blogspot.com - zapraszam :) (jeśli już Ci o tym pisałam to przepraszam za powtórzenie :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja używałam tego miodu na problemu żołądkowe, całą rodziną. Mi szczerze powiedziawszy nie pomógł, albo ja po prostu tego nie odczułam, ale moja rodzina jest w nim zakochana. Ale ma świetny smak , to mogę stwierdzić na pewno :D

    OdpowiedzUsuń
  10. pierwszy raz słyszę o tym miodzie, warto go wypróbować ;)
    sernik na zimno *-* uwielbiam pieczone, ale na taki też chętnie bym się skusiła ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. ostatnio czaiłam się na niego w sklepie, ale kiedy zobaczyłam cenę słika (450 zł - wtf?), wyszłam szybciej niż weszłam. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, miód jest dość drogi, ale może wart swojej ceny ;)

      Usuń
  12. Właśnie mi się skończył miód i ubolewam ^^ Żadnym bym nie pogardziła :D Muszę wybrać się niestety do sklepu.. A ten sernik wygląda świetnie, uwielbiam takie lekkie na zimno!

    OdpowiedzUsuń
  13. ten serniczek, mmm wyglada pyszniutko :) zrsztą dla mnie wsystko co sernikowe takie jest, tak wygląda i smakuje ;D

    OdpowiedzUsuń
  14. W week robię sernik na zimno :) huehue

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale cudowny ten sernik na zimno. Na ciepłe dni - jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Miód Manuka jest świetny, choć spektrum dolegliwości które łagodzi jest wręcz podejrzanie szerokie: http://swiatmanuka.pl/ ;) Ale dwie rzeczy trzeba przyznać - wspaniale działa na cerę i jest po prostu pyszny!

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj