Marchewkowe pancakes... jak ciasto!

22 stycznia


Te placuszki smakowały identycznie jak ciasto marchewkowe, które jadłam jakiś czas temu. Dzięki dodatkowi przyprawy korzennej zyskały piękny aromat, a za sprawą gotowanej marchewki - słoneczny kolor. Do tego mus z awokado słodzony syropem klonowym, trochę granatu dla przełamania słodyczy... i kubek aromatycznego latte. No właśnie - dzisiaj powiem Wam trochę o kawie, którą na co dzień pija przecież niemal każdy z nas! :)

Carrot cake pancakes
Marchewkowe korzenne pancakes podane z klonowym musem z awokado, pestkami granatu i latte
Placki z marchwi

Od trzech lat pijam kawę wyłącznie z ekspresu. Dlaczego? Ponieważ właśnie wtedy kupiłam ciśnieniowy ekspres do kawy. Wcześniej bardzo często bywałam w kawiarniach, w których podziwiałam profesjonalne ekspresy i ich możliwości, a przede wszystkim efekt ich pracy - czyli aromatyczną, intensywną i pełną w smaku kawę (głównie latte i latte macchiato), z cudowną, grubą warstwą pianki. Jednak od momentu w którym w moim domu pojawił się automatyczny ekspres ciśnieniowy (posiadam model ECAM 23.460.S marki De'Longhi), w kawiarni bywam sporadycznie. Zazwyczaj nie ma takiej potrzeby (chyba, że jestem w innym mieście), ponieważ mam swoją własną, domową kawiarnię, dostępną 24h na dobę :) Na przebudzenie używam programu do przygotowania espresso, a po południu wybieram cappucino lub mój ulubiony mix: spienione mleko + "duża kawa" + smak "łagodny". Delikatny napar wystarczy mi w zupełności, jednak domownicy wybierają zwykle smak "bardzo mocny". Wszystko zależy od preferencji. :)

Dlaczego warto wybrać automatyczny ekspres do kawy? Ponieważ wystarczy tylko jeden przycisk, żeby po minucie lub dwóch móc delektować się kawą niczym z najlepszej, włoskiej kawiarni. Wbudowany młynek pozwala na zachowanie aromatu ziaren w 100%, a specjalny dzbanek na mleko tworzy grubą warstwę sztywnej, mlecznej pianki. Należy jednak pamiętać, by używać mleka o niskiej zawartości tłuszczu, ponieważ wtedy pianka jest znacznie lepsza. Ponadto, o jej jakości decyduje również... firma produkująca mleko! Jakiś czas minął, zanim wpadłam na te właściwe :)

Jeśli zastanawiacie się nad zakupem automatycznego ekspresu do kawy, koniecznie zajrzyjcie tutaj:


***
Wracając do placków, podaję na nie przepis:

MARCHEWKOWE KORZENNE PANCAKES
/przepis własny/

100 g ugotowanej marchwi
1/2 łyżeczki przyprawy korzennej
2 łyżki jogurtu naturalnego
łyżka cukru (u mnie z kwiatu kokosa)
jajko
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
20 g mąki pszennej pełnoziarnistej
20 g mąki gryczanej
olej kokosowy do smażenia

Marchew, jogurt, jajko i cukier zmiksować na gładką masę.
Następnie dodać składniki suche i ponownie zmiksować.
Odstawić na 15 minut.
Po tym czasie smażyć na rozgrzanej, natłuszczonej patelni
 z obu stron do zarumienienia.
Podawać z dowolnymi dodatkami.

Smacznego!





Pancake Day


You Might Also Like

7 komentarze

  1. Piękny kolor mają te pancakes :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio jadłam z cukinii, marchewkowe też bym chętnie spróbowała!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale super! Niebawem na pewno je zrobię, bo coś nie mogę się ostatnio zabrać za zrobienie ciasta ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno nie jadłam placków marchewkowych. Chyba pora nadrobić zaległości :)
    http://iwonka-bloguje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaki kolor! Jak sztuczne *.*

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobre ciacho do pysznej kawy jak najbardziej pasuje. Warto sobie takie smakołyki codziennie serwować. Ja dobrą kawę zamawiam online, na stronie https://www.cafesilesia.pl/pol_m_KAWA_WSZYSTKIE-MARKI_KAWA-AGUST-180.html możecie taką dostać.

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj