4. Placuszki drożdżowe i śnieżyca.

06 grudnia

Dziś śnieg pada jeszcze mocniej niż wczoraj! Cudowny widok...cały świat pokryty białym puchem, jasny i czysty...uwielbiam zimę :) W nocy przyszedł do mnie Mikołaj :) Zostawił miły upominek - kosmetyki :) 
A na śniadanie...drożdżowe placuszki - uwielbiam wszelkiego rodzaju "ciastka z patelni", a te drożdżowe najbardziej. :)



Placuszki drożdżowe z bananem; 
serek wiejski z cynamonem i konfiturą malinową z wanilią

Składniki:

200 ml mleka
15 g drożdży
100 g mąki
jajko
szczypta soli
szczypta cukru

Przygotowanie:

1) W około 2 łyżkach mleka rozpuszczam drożdże i dodajemy cukier. Następnie dolewam pozostałą część mleka, dodaję sól, mąkę i jajko. Ciasto powinno mieć konsystencję podobną do ciasta naleśnikowego.
2) Odstawiam powstałą mieszaninę na około godzinę, żeby drożdże zaczęły "pracować". 
3) Dobrze rozgrzaną patelnię smaruję olejem do smażenia.
4) Ciasto nabieram dużą chochelką, tworząc średniej wielkości placuszki.
5) Smażę do zrumienienia, w tym czasie przewracając, aby się nie przypaliły.
6) Podaję z ulubionymi dodatkami - tutaj z bananem, ale pasuje wszystko - nutella, winogrona, masło orzechowe itp.






You Might Also Like

16 komentarze

  1. u mnie (we Wrocławiu) też prószy śnieg, fakt, że to bardzo miłe urozmaicenie! :)
    placki uwielbiam, ale drożdżowych jeszcze nie jadłam - do nadrobienia ;)
    miłych mikołajek !

    OdpowiedzUsuń
  2. u mnie pruszyło z samego rana tylko trochę i teraz już nie chce ;( ehh, szkoda, bo już mało u mnie tego śnieżku na ulicy ;>
    lubię drożdżowe placki! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widać w tym roku będzie zima taka jak bodajże dwa lata temu - rok temu była słaba, bez śniegu na Święta :( Oby dotrwał w tym roku! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie apetyczne placuszki :)
    U mnie pada nieprzerwanie od rana. Bardzo mnie to cieszy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Można przepis, bo wyglądają cudownie!? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, już dodałam :)

      Usuń
    2. o dziękuję :) tylko nie wiem jak ja wytrzymam godzinę rano bez śniadania :P

      Usuń
    3. Polecam przekąsić z rana coś malutkiego :)
      Ja osobiście rano nie jestem bardzo głodna (może dlatego, że zjadam małe co nie co przed pójściem spać :P)

      Usuń
  6. wieśniak i placuchy, moje smaki :D choć smażę bezdrożdżowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. chociaż tak czasochłonne, to drożdżowe jednak najlepsze. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, trochę czasu zajmują, ale warto dla tego smaku :)

      Usuń
  8. ile śniegu *.*
    sniadanie pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super te placuszki!
    Fajny blog, dodaję do obserwowanych :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny blog i przepisy. Też studiuję prawo ;) Mogę spytać ile placuszków wychodzi z tych proporcji ?

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj