73. Omlet biszkoptowy z serkiem wiejskim i kiwi.

12 lutego

TAK! W końcu się udał! To bylo moje czwarte podejście do omleta - i w końcu wyszedł, puszysty, biszkoptowy, rozpływający się w ustach :) Do tego serek wiejski, o którym zapomniałam, a przecież tak go lubię :) Omlet z przepisu slyvvi . Nie wyszedł mi tak puszysty jak jej, ale to kwestia wprawy, mam nadzieję, że kiedyś mi taki wyjdzie :) Dzisiaj kolejny dzień błogiego lenistwa - znowu idę w miasto, potem będę nadrabiać zaległe filmy i gazety :) No i na pewno coś jeszcze wpadnie ciekawego do roboty :)

Biszkoptowy omlet z mąki pełnoziarnistej podany z serkiem wiejskim,
 kiwi i perełkami cukrowymi






Cytuję przepis:

"OMLET BISZKOPTOWY /1 porcja/

2 jajka
szczypta soli
1 łyżka mleka
2 łyżki mąki pełnoziarnistej
olej do smażenia (ok. łyżki)


Białka oddzielić od żółtek i ubić na sztywną pianę razem ze szczyptą soli (robię to mikserem). Cały czas ubijając dorzucić żółtka z mlekiem. Dodać przesianą mąkę (otręby pozostałe na sicie też wrzucam do ciasta) i bardzo delikatnie (!) wmieszać łopatką do ciasta, tak by piana nie opadła. Na patelni rozgrzać olej (na teflonie wystarczy ok. łyżki, można też smażyć bez tłuszczu, ale traci wtedy na smaku). Gdy omlet zetnie się z dołu przewrócić go na drugą stronę i smażyć aż będzie gotowy i lekko przyrumieniony.Przełożyć na talerz i podać z ulubionymi dodatkami."



You Might Also Like

41 komentarze

  1. fajny grubasek, fajny, a jaki kolorowy ;3

    OdpowiedzUsuń
  2. wyszedł ci idealny<3 ja do tego omleta już z dziesięć razy podchodziłam i za każdym razem klapa;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może to wina patelni? Ja mam nowa, malutką patelnię, na dużej z grubym dnem mi nie wychodzi ;P

      Usuń
  3. Ach te Twoje kolorowe posypki;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo puszysty Ci wyszedł! Mi zawsze po przełożeniu na talerz spektakularnie opada :D

    OdpowiedzUsuń
  5. ja nie mogę !!! ale te twoje potrawy sa piekne i jak apetycznie sie prezentują. Cudeńka !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale puszysty. Z takimi dodatkami musiał smakować wybornie:)

    Nominowałam Cię do Liebster Blog Award :>

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja dodaje jeszcze odrobinkę proszku do pieczenie i wychodzi wówczas puszysty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O właśnie, dzięki! Spróbuję następnym razem z proszkiem :)

      Usuń
  8. Kurde,ale smakowite śniadanko i Tobie nie opadł,więc fajnie ^^ W weekend zrobię sobie taki omlet biszkoptowy,bo za mną chodzi xd Zrobiłabym szybciej niż w weekend,ale dzisiaj robiłam naleśniki z kaszy manny,więc.. :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Pycha!

    Nominowałam Cię do Liebster Blog :)

    OdpowiedzUsuń
  10. mmm puszysty omlet z kiwi - ale miałaś pyszny poranek ;d
    udanego leniuchowania ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, nie ma chyba nic przyjemniejszego od czasu, w którym umysł jest wolny od zmartwień :)

      Usuń
  11. faktycznie, wspaniały omlet! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jaki piękny omlet! Na pewno był super-smaczny <3
    Nominowałam Cię do Liebster Blog :)

    OdpowiedzUsuń
  13. taki puszysty omlet tak pięknie podany, rewelacja jak dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pierwszy udany i to po mistrzowsku! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda jak taki mini-torcik :) Bardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  16. wyszedł Ci genialny, ach *.*

    OdpowiedzUsuń
  17. No na prawdę fajny wyszedł, na pewno był smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
  18. uwielbiam tego omleta, a tym bardziej z serkiem wiejskim! jeszcze ta cukrowa posypka tak uroczo wygląda:D

    OdpowiedzUsuń
  19. a podobno to do trzech razy sztuka;D gratuluje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz na pewno będę go robić częściej :-) na oku mam jeszcze omlet sernikowy ;p

      Usuń
  20. Takie pyszne danie to uczta dla łakomczucha - o sobie myślę .

    OdpowiedzUsuń
  21. wygląda przepieknię, aż mam ochotę pobiec do sklepu po posypkę, i taki omlet sobie zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  22. wspaniały ten omlet, Jak zacznę jeść mąkę to zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Grubaśny :) Uwielbiam tego omleta, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  24. pychotka i ślicznota :)))

    OdpowiedzUsuń
  25. Jaaaki pulchny, pyszny i piękny! Też ostatnio szalałam z tymi kuleczkami :D

    OdpowiedzUsuń
  26. jakiej średnicy masz patelnie? :) ja obawiam się, że moja jest troche za duża :C

    OdpowiedzUsuń
  27. Czy można go upiec? :)

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj