594. Placuszki z serka typu włoskiego!

15 lipca

Placuszki z serka capri i mąki jaglanej podane z wiśniami, jogurtem śmietankowym i kremem pomarańczowo-daktylowym

Placuszków z serka "Capri" (czy "Capreggio") spróbowałam dzisiaj po raz pierwszy. Wcześniej, podczas wakacji w Ligurii, miałam okazję zasmakować oryginału - serka caprino fresco. Oczywiście nasza polska podróbka nie smakuje tak dobrze jak oryginał (tamten wyrabiany jest z mleka koziego), ale pancakes wyszły i tak bardzo smaczne. Podobne trochę do serniczków, z tą różnicą, że ich smak był bogatszy, bo w końcu ten serek to taki tłustszy, smaczniejszy twaróg śmietankowy. Po prostu rozpływały się w ustach! A do tego jeszcze miodowy posmak :) Zdecydowanie do powtórzenia. :)




W wiśniowym sadzie 2014

PLACUSZKI Z SERKA TYPU WŁOSKIEGO
/1 porcja/

150 g serka typu włoskiego a'la caprino fresco
50 g mąki jaglanej
łyżka syropu daktylowego
szczypta soli
łyżeczka miodu drahimskiego
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
jajko
olej do smażenia (u mnie ryżowy)

Wszystkie składniki połączyć za pomocą widelca.  Smażyć na dobrze rozgrzanej patelni, na małym ogniu przez około 4 minut z każdej strony. Po tym czasie zdjąć z patelni, udekorować i podawać.

Smacznego!




You Might Also Like

10 komentarze

  1. Te placuszki musiały być niezwykle delikatne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. placuszki cudownei wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jadłabym! *-* a te torebki od herbaty są śliczne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Placuszki idealna na śniadanko, cudne :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. chętnie bym spróbowała takich placuszków:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale pięknie wyglądają! Chętnie bym Ci jednego skubnęła! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny przepis, wypróbowałam go ostatnio na śniadanie i placuszki wyszły niesamowite! Użyłam serka Capri firmy Sierpc i spisał on się bardzo dobrze :) Myślę, że jeszcze nie raz będę wracała do tego przepisu ;)
    ~Tymina

    OdpowiedzUsuń
  8. Najgorszy przepis jaki widziałem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To proszę o uzasadnienie, bo taki komentarz niczego nie wnosi :)

      Usuń
  9. Te placuszki są naprawdę zdrowe i pożywne. Jak dla mnie dobrze smakują też na zimno. Ale trzeba przyznać ze mają specyficzny smak dzięki mące jaglanej. A ktoś kto ciągle je pszenną może się do tego nie przekonać. Ale jestem pewna, że na zwykłej pszennej mące także wyjdą. Dziękuję za przepis i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj