102. Kuskus na mleku z gruszką i czekoladą

13 marca

Nigdy nie sądziłam, że to kasza kuskus może być tak dobra :) W smaku przypominała trochę kluseczki lane ;-)

PS. Nowa miseczka z E. Lecrelc, nadaje się też do zapiekania ;-)


Kuskus gotowana na mleku podany z sosem czekoladowym i słodką gruszką


Zaletą kaszy kuskus są jej walory żywieniowe: łatwość przyswajania przez organizm. Występujące w niej węglowodany są dobrym źródłem energii. Charakteryzuje się bardzo niewielką ilością tłuszczu. Jest źródłem białka i błonnika, niacyny oraz fosforu. Kasza Kuskus jest lekka i sycąca. Polecana do potraw spożywanych podczas upalnych dni. Przygotowuje się z niej sałatki, stosuje jako dodatek do mięs, używa do wzbogacania wypieków kulinarnych. Zastępuje ryż, makaron lub ziemniaki.


Składniki:

5 łyżek kaszy kuskus od Sante
250 ml mleka 
125 ml wody
szczypta soli
pół gruszki
sos czekoladowy

Przygotowanie:

Mleko z wodą zagotować w rondelku.
Wsypać kaszę.
Gotować do czasu, aż wchłonie cały płyn.
Przelać do miseczki, dodać pokrojoną w kostkę gruszkę.
Udekorować sosem.

Smacznego!









You Might Also Like

40 komentarze

  1. Bardzo ładna miseczka a jej zawartosć na pewno smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. omomom wygląda niesamowicie! zjadłabym ;3

    OdpowiedzUsuń
  3. Kuskus jest chyba moją ulubioną - po mannie - kaszą. Uwielbiam ją robić na kolację, na słodko nigdy nie próbowałam, muszę kiedyś w końcu zacząć z nią eksperymentować:)

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda WYŚMIENICIE !!

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślałam, że pieczona :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Do wypróbowania, zdecydowanie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam kuskus na słodko, a z czekoladowym sosem musiał być po prostu obłędny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam zajadać kuskus na śniadanie;) największą zaletą tej kaszki jest szybkość jej przygotowania:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co ciekawe wyszło go więcej niż po zalaniu wrzątkiem ;D

      Usuń
  9. Kuskus na słodko jest przepyszny:-) podobnie jak na wytrawnie;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. kuskus na mleku to rewelacja! taki delikatny smak *.*

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam kuskus na słodko, z gruszką jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam tę kaszkę :) Najlepsze jest to, że wystarczy tylko kilka minut, żeby móc cieszyć się jej smakiem. I nie wiem, która wersja lepsza - słodka czy słona.

    OdpowiedzUsuń
  13. tak ładnie wygląda, że aż się tęcza pojawiła na drugim zdjęciu ^^

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja uwielbiam kuskus, ale nigdy nie pomyślalam, żeby zrobić go na mleku :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kuskus jest genialny, a najlepsze jest to, że ekspresowo się go przygotowuje. W Twojej wersji wygląda smacznie, chyba muszę uzupełnić braki w szafce. ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. słyszałam właśnie, że sporo ludzi chwali tą kaszę kuskus :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Już tyle razy widziałam kuskus na słodko a ani razu nie jadłam, Muszę kupić bo tak kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja kuskus lubię baaardzo, ale raczej preferuję na wytrwanie :)) ale szczerze - z sosem czekoladowym wszystko jest PYSZNE! :) Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  19. O której Ty wstajesz, że codziennie rano zdążysz zrobić takie pyszności ? :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kuskus gotuje 10min, a zapiekankę 3 min, bo kiedy sie piecze, ja się szykuje :-)

      Usuń
  20. o, a ja jeszcze nigdy kuskusu nie gotowałam, zawsze tylko zalewam wrzącą wodą/mlekiem i czekam ze 3 minuty, żeby trochę wchłonęło! pyszne dodatki wybrałaś:)

    OdpowiedzUsuń
  21. jeszcze nigdy ni próbowałam kuskusa, chyba pora ; )

    OdpowiedzUsuń
  22. zazdroszczę nie tylko śniadanka, ale też fantastycznej miseczki. :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Mam kaszę kuskus w szafce leży i czeka na swoją kolej, kurcze u Ciebie świetna propozycja może wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  24. kuskus wolę jednak zdecydowanie bardziej na sypko, nie do końca przekonuje mnie taka paćkowata wersja. :D a i z tymi pozytywnymi właściwościami tej kaszy bym nie przesadzała (rozumiem - współpraca to współpraca :D), bo akurat kuskus jest jedną z najmniej wartościowych kasz. aczkolwiek pełnoziarnisty lubię bardzo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na sypko bardzo lubię do obiadu, a paćki uwielbiam ze wszystkiego: płatków owsianych, ryzowych jak i kasz :-)

      Usuń
  25. gruszka z czekoladą...mm pycha!

    OdpowiedzUsuń
  26. no no ;) już wcześniej widziałam ale nie ukrywam, że wciąż strasznie mi się ten pomysł podoba

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj