593. Zielone donuty z... bobu!

14 lipca

Zostało mi trochę ugotowanego bobu... więc postanowiłam zrobić eksperyment! Z uwagi na to, że bób ma dość charakterystyczny zapach i smak, do ciasta dodałam dwie łyżki dżemu pigwowego oraz mąkę kokosową. Dzięki temu bób nie był w ogóle wyczuwalny! Donuty wyszły tak samo puszyste i sycące jak te z fasoli czy ciecierzycy - jak widać, ze strączkowych wychodzą najlepsze wypieki! :)

 Pigwowe* donuty z bobu i mąki kokosowej podane z jagodami, cynamonowym serkiem i dżemem "Krojona pigwa"
 * do ciasta dodałam dwie łyżki dżemu pigwowego


Dżem z pigwy Bonne Maman to kolejny produkt, który otrzymałam do przetestowania. produkt w pełni Jest on naturalnym przetworem owocowym sporządzonym według oryginalnego francuskiego przepisu. Skład jest na prawdę bardzo dobry - nie ma w nim żelatyny, chemicznych barwników czy wzmacniaczy smaku. Pigwa pokrojona jest w większe kawałki, które przyjemnie chrupią podczas jedzenia. Dżem jest bardzo słodki, więc może nie przypaść niektórym do gustu. Ja jednak jestem "słodkolubna", więc dla mnie jego słodycz jest odpowiednia. Niewiele go trzeba, by posłodzić serek czy jogurt, a więc jest także wydajny. Konsystencja jest zbliżona do galaretki, a sam dżem jest przejrzysty i cudownie pachnie. Szczerze polecam!


PIGWOWE DONUTY Z BOBU
/przepis autorski/
/1 porcja/

100 g ugotowanego i obranego bobu
50 g dżemu pigwowego Bonne Maman
jajko
2 łyżki mąki kokosowej
szczypta soli
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
około 50 ml mleka/ mleka sojowego

Bób zmiksować w blenderze wraz z pozostałymi składnikami. Masa powinna być puszysta i gęsta, jednak powinna odchodzić od łyżki. Piec w rozgrzanym i natłuszczonym wypiekaczu około 5 minut. Po tym czasie wyjąć i podawać z ulubionymi dodatkami.

Smacznego!

You Might Also Like

13 komentarze

  1. gdybym się lubiła z bobem, to może bym się odważyła na takie połączenie...tak to pozostaje mi tylko podziwiać urocze donuty ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. cudne te dounty! :)
    zazdroszcze przesyłki! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zazdroszczę tej przesyłki! A śniadanie idealne <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejny fantastyczny pomysł na dounaty <3 ! Super paczka marzen hihi:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z bobu? Na słodko? Bardzo ciekawe! :) Godne wypróbowania.
    A paczka wspaniała!

    OdpowiedzUsuń
  6. Oryginalny pomysł na wykorzystanie bobu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jakie pomysłowe! uwielbiam Twoje przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Haha niesamowite:D w życiu bym na to nie wpadła, nie pozostaje nic innego jak tylko wypróbować Twój przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zazdroszczę tego wypiekacza, który czaruje te cudeńka! Bób lubię, więc z pewnością przepis przypadłby moim kubeczkom smakowym :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy przepis z bobem w roli głównej.Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie www.naturalnemetody.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy bym nie pomyślała o dodatku bobu do takiego ciasta ;) Ciekawa jestem bardzo jak smakowało :)
    Przepis dodaję do akcji
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj