Dyniowy omlet.

03 stycznia






OMLET NA PUREE Z DYNI
/1 porcja/
/PRZEPIS WŁASNY/

100 g puree z dyni
25 g mąki z pszenicy kamut (lub zwykłej)
15 g zmielonych orzechów włoskich Chandler (Bakalland)
2 jajka
kilka kropli ekstraktu z wanilii (lub cukru waniliowego)
szczypta soli
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
łyżeczka oleju kokosowego do natłuszczenia patelni (lub innego) 
łyżka syropu daktylowego

+ sos z żurawiny wielkoowocowej
+ migdały w płatkach (Bakalland)

Wszystkie składniki oprócz oleju kokosowego zmiksować na gładką masę. 
Odstawić na 15 minut.
Rozgrzaną patelnię natłuścić olejem, wylać masę i smażyć na małym 
ogniu około 5 minut z każdej strony.

Uwaga: Należy ostrożnie przewracać za pomocą dużej łopatki, najlepiej silikonowej.
Podawać z dowolnymi dodatkami.

Smacznego!

You Might Also Like

18 komentarze

  1. Skąd ty dynię wytrzasnęłaś O,o? Podziel się! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy niestety takiego nie jadłam, a wygląda tak niesamowicie! Obłędnie puszysty. :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ładnie te kolory się kontrastują :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale cudny puchacz Ci wyszedł !! :)
    Uwielbiam placki z dyni i w najbliższym czasie muszę zrobić taki omlet :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No jesteś mistrzynią w grubości omletów w całej blogosferze! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. KOcham wszystko co jest z dynią.

    OdpowiedzUsuń
  7. Troszkę późno tu trafiłam ale cóż sezon na dynię świeżo otwarty więc zaczęłam szperać i bardzo bym chciała spróbować tego przepisu ale mam pytanie: jaka mąka moze byc tutaj jeszcze wykorzystana zamiast wyzej wymienionej i zwykłej pszennej? Posiadam jaglaną, pełnoziarnistą żytnią i kokosową :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamiast mąki z pszenicy kamut możesz użyć samej pełnoziarnistej żytniej, lub 15 g żytniej i 10 g mąki kokosowej lub jaglanej. Kokosowa mocno chłonie wilgoć, ale to nie przeszkadza - musi wyjść gęste ciasto. :)

      Pozdrawiam i zachęcam do podzielenia się wrażeniami oraz zdjęciem po przygotowaniu omletu :)

      Usuń
  8. Wyszperałam pełnoziarnistą mąkę pszenną i wyszedł w smaku bardzo dobry. Ale nie wiem czemu w ogóle nie jest podobny do twojego: niski, ciemny, w kolorze zielono-żółtym i na pewno nie puszysty tylko mokry i rozlazły. Poza tym wyszło mi ponad 10 minut smażenia z jednej strony. Cóż jak mówiłam w smaku bardzo dobry wiec się zajadałam ale spodziewałam sie puszystego biszkoptu :) Pierwszy raz robiłam omlet może to dlatego no i miałam inną dynię pewnie :) W każdym bądź razie na pewno będę korzystać z twoich przepisów a ten spróbuje kiedyś ponownie ;) Dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zielony? To aż dziwne... A proszę do pieczenia masz świeży? Ważna jest też gęstość puree z dyni - ja zwykle piekę a potem miksuję. Wychodzi bardzo gęste. Jajka wielkości S, czyli male. Jeszcze kwestia orzechów, czy też je dodałaś czy po prostu 40g mąki?

      Usuń
  9. Dziś zjadłam na śniadanie :D Długo się robiło, ale było warto :)
    Tylko mi też wyszedł płaski, jak tam komuś wcześniej, pewnie dlatego, że da dużo puree dałam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ilość puree (i jego gęstość) jest tutaj kluczowa.

      Usuń
  10. Zajadaliśmy dziś na śniadanie :) Zamiast mąki podanej w przepisie użyłam krupczatki, a reszta dokładnie tak jak podałaś i wyszedł cudowny! Wyrośnięty, puchaty, ale nie suchy. Smak mnie pozytywnie zaskoczył! Dzięki za ten przepis i biorę się za kolejne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda przepysznie. Ten przepis to jakieś mistrzostwo świata. Tradycyjny omlet już mi się znudził, jajka wydają mi się dość ciężkie. Za to dynię uwielbiam - hoduję sama i zawsze w zamrażarce mam jej spory zapas, a teraz wiem już na co ją spożytkuję.
    Omlet wygląda co najmniej jak piękne ciasto. Jestem ciekawa jak smakuje. Podam go jednak z innymi dodatkami - nie przepadam za żurawiną. Nie wiem jednak co wybrać teraz jest taki dostatek owoców. Może coś doradzicie?

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj