218. Kasza orkiszowa na mleku waniliowym

08 lipca

Chyba już każdy jadł płatki orkiszowe lub otręby, ale czy próbowaliście kaszy orkiszowej? Ostatnio znalazłam ją w sklepie ze zdrową żywnością i nie było opcji, żeby jej nie kupić. Po ugotowaniu wygląda jak kasza gryczana, w smaku zaś przypomina jęczmienną. Sam orkisz zawiera w swoim składzie: 56% skrobi, 11,6% białka, 2,7% tłuszczu i 2% składników mineralnych. Bardzo ważne, obok dużej zawartości białka, jest występowanie nienasyconych kwasów tłuszczowych znanych z korzystnego wpływu na układ krążenia. Produkty orkiszowe poprawiają motorykę przewodu pokarmowego ze względu na duże ilości błonnika. Słodkawo-orzechowe ziarno jest doskonałym źródłem witamin z grupy B, PP oraz składników mineralnych: żelaza, potasu, wapnia i cynku.
Dojrzały orkisz zawiera znaczne ilości kwasu krzemowego, który roślina wyciąga z mineralnych gleb. Kwas krzemowy jest ważny dla skóry, włosów, paznokci. Poza tym rozjaśnia umysł wzmacniając aktywność mózgu i koncentrację. Zawiera gluten dobrze przyswajalny przez nasz organizm, co więcej dobrze tolerowany przez bezglutenowców. Kasza orkiszowa zawiera bardzo dużo błonnika i białka i zapobiega kamicy żółciowej. Kleik z orkiszu jest dobry dla chorych na cukrzycę, ponieważ zmniejsza zapotrzebowanie na insulinę oraz zwiększa tempo przemiany materii.

 Kasza orkiszowa na waniliowym mleku sojowym podana z twarożkiem, konfiturą jagodową i brzoskwinią




You Might Also Like

15 komentarze

  1. z orkiszowych wytworów jadłam tylko otręby :( po Twojej rekomendacji tej kaszy muszę się za nią rozejrzeć!

    OdpowiedzUsuń
  2. siedzę w pracy i umieram z głodu a tu takie pyszności na monitorze o nie !!1

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam nieotwartą kaszę orkiszową w szafce :D U Ciebie wygląda pysznie, więc czas się za nią zabrać :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak to pięknie wygląda! A w smaku musi być genialne, zazdroszczę kaszy:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie spróbowałabym tej kaszy. Wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie ostatnio widziałam, ale nie kupiłam.. muszę to zmienić, jak polecasz :) Wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. hmm ja też nie spotkałam się jeszcze z taką kaszą, Twój opis zdecydowanie zachęca a zwłaszcza ten fragment o słodkawo orzechowym ziarnie *.*

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta kasza jest bardzo dobra, najbardziej odpowiada mi jej orzechowy posmak :)

    OdpowiedzUsuń
  9. czas spróbować tej kaszy :D
    ostatnie zdjęcie baardzo kuszące ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie jadłam kaszy orkiszowej, chlebek orkiszowy ,- tak. Pyszne danie ...:)

    OdpowiedzUsuń
  11. To mleko jest dla mnie najlepsze na świecie :D

    OdpowiedzUsuń
  12. mniam:)
    Dziękuję za udział w akcji Jagodowo Nam 5!

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj