123. Waniliowe placuszki z mozzarellą i siemieniem lnianym

04 kwietnia

Siemię lniane jest źródłem białka i błonnika pokarmowego, witamin: niacyny, kwasu foliowego, witaminy B1 i B6 oraz składników mineralnych: potasu, magnezu, fosforu, żelaza, cynku i wapnia. Wyśmienicie smakuje jako dodatek do sałatek lub rozdrobnione ze szczyptą soli i posypane na kanapce.

Waniliowe pełnoziarniste placuszki z mozzarellą i siemieniem lnianym podane z domowymi powidłami śliwkowymi i kolorową posypką










Siemieniem lnianym określamy nasiona owoców lnu zwyczajnego. Len znany był już w Mezopotamii, przez co można go określić mianem jednej z najstarszych roślin uprawnych.Z upływem lat wiedza na temat jego właściwości stawała się coraz szersza. Już starożytni Egipcjanie wykorzystywali len zarówno w celach kulinarnych, leczniczych jak również do wytwarzania okryć ciała. Współcześnie na całym globie występuje około 200 gatunków lnu. Oprócz wielu gatunków, wyróżnia go również szeroka paleta zastosowania. Tym niewątpliwie zaskarbia sobie uznanie odkrywających go osób.










You Might Also Like

35 komentarze

  1. Wanilia i mozzarella razem? Na słodko? O rany... :D Bardzo odważny pomysł, jestem ciekawa, jaj to może smakować. Placki tak czy siak wyglądają apetycznie : D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mozzarella jest mleczna i delikatna, więc smakowala super :)

      Usuń
    2. Zgadzam sie, połączenie nietypowe, ale... uwielbiam takie;-)

      Usuń
  2. o, mozarella na słodko, nietypowo. musiała być super ciągnąca :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mozarella i powidła? Już mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaniemowilam *,* wygladaja pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. ta poszpka wyglada tak slodko na tych placuszkach ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgadzam się z Pauliną, ta posypka wygląda uroczo ;) Już kilka razy widziałam połączenie mozarelli z czymś słodkim i zawsze zastanawiam się, jak to smakuje..

    OdpowiedzUsuń
  7. Ty to masz pomysły! No i nieodzwona posypka, fajnie to wygląda razem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wszystkie moje pomysły powstają z niechęci do marnowania żywności :-)

      Usuń
    2. Też nie lubię marnować jedzenia, więc takie kombinacje i u mnie to norma:D

      Usuń
  8. Ciekawe z tą mozarellą :D Nie wpadłabym na to :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawe połączenie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Mozarella na słodko? nietypowo, ale godne wypróbowania.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wpadłabym na to żeby podac je z mozarellą, ale jak teraz o tym myslę, to rzeczywiście pasuje ;) Wygląda świetnie ta górka!

    OdpowiedzUsuń
  12. Odpowiedzi
    1. Eeeee tam, smak mlecznego serka, niesłony ani niekwaśny, tak jak i serek wiejski - odwagi nie trzeba, polecam ;-)

      Usuń
  13. ależ kolorowa wieżyczka :) jak celebrować śniadanie to po królewsku jak u Ciebie :))

    buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałam uzyskać efekt amerykańskich pancakesów po których spływa "lawa" ;] Trochę za gęste powidła, żeby tak ladnie zlatywały ;]

      Usuń
  14. muszę wypróbować :) mozarella+wanilia? brzmi intrygująco..:p

    OdpowiedzUsuń
  15. ojej, mozarelli na słodko to jeszcze nigdy nie jadłam!

    OdpowiedzUsuń
  16. mozzarella na słodko?! to mnie zszokowałaś:D ja do tej pory tradycyjnie, najczęściej z pomidorkiem, a tu takie zaskoczenie:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak i serek wiejski - z pomidorkiem lub powidłami :)

      Usuń
  17. Nigdy nie próbowałam mazarelli na słodko... Ciekawy pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mozzarella na słodko? Nie jadłam :D Ale wyglądają smakowicie te placuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawy pomysł z mozzarellą na słodko! Normalnie jestem pod wrażeniem ! :) Czuję, że było przepyszne! Zjadłabym ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. nie jadam mozzarelli zbyt często, chyba pierwszy raz spotykam się ze słodką wersją :)

    OdpowiedzUsuń
  21. waniliowe *-* zaskoczyłaś mnie jedynie tą mozzarellą ,ale pewnie pysznie wyszły ,bo wyglądają cudnie <3 mniami !

    OdpowiedzUsuń
  22. wypróbowałam dzisiaj upiec placki z mozzarellą wyśmienite róbcie i wcinajcie hi hi

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj