149. Makowe gofry owsiane

30 kwietnia


Znudziły mi się trochę już zwykłe gofry, także dzisiaj gofry z płatków owsianych. 
Trochę maku do ciasta i wyszły pieguski. :)

W czwartek wyjazd! 
Mam już prawie kompletną listę tego, co przywieźć :) 
Jakie słodycze znacie oprócz Milka Magic Stars, które wycofali ze sprzedaży w Polsce?

Śmietankowe gofry owsiane z makiem, mąką gryczaną, miodowym twarożkiem i słodkim bananem



*** 
MAKOWE GOFRY OWSIANE
/1 porcja/

3 kopiaste łyżki płatków owsianych
ok. 60 ml mleka sojowego
kopiasta łyżka mąki gryczanej
łyżeczka maku
łyżeczka oleju
łyżeczka cukru trzcinowego
4 krople aromatu śmietankowego
1 średnie jajko

Płatki zalać gorącym mlekiem i poczekać aż spęcznieją. 
Dodać pozostałe składniki, wymieszać. 
Jeśli ciasto będzie zbyt geste, dodać mleka. 
Wysmarować gofrownicę tłuszczem i piec gofry około 7-8 minut. 

Smacznego :)

You Might Also Like

37 komentarze

  1. A pamiętasz krem Snickers? Nie wiem czy za granicą taki jest, ja się nim zajadałam jak był w Polsce :)
    Pieguski - dobra nazwa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam, to mój ulubiony krem, ale niestety nie ma go ani w Niemczech ani we Francji ani we Włoszech. :(

      Usuń
  2. Przypuszczam, że jak wejdziesz do sklepu to nie będziesz wiedziała co wziąć :D

    Gofry z makiem? Fajny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  3. głowa pełna pomysłów - gratuluję !!!

    OdpowiedzUsuń
  4. pieguskii! o rany, nie wiem, kup wszystko co pyszne, i możesz trochę wysłać ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale pysznie to wymyśliłaś! :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam dodatek maku ;) A gdzie jedziesz?

    OdpowiedzUsuń
  7. mogłabyś podać na nie przepis? wyglądają bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 3 kopiaste łyżki płatków owsianych
      ok. 60ml mleka sojowego
      kopiasta łyzka mąki gryczanej
      łyżeczka maku
      łyżeczka oleju
      łyżeczka cukru trzcinowego
      4 krople aromatu śmietankowego
      1 średnie jajko

      Platki zalać gorącym mlekiem i poczekać aż spęcznieją. Dodać pozostałe składniki, wymieszac. Jeśli ciasto będzie zbyt geste, dodać mleka. Wysmarować gofrownicę tłuszczem i piec gofry około 7-8 minut. Smacznego :)

      Usuń
    2. miałam nadzieję, że w przepisie będzie jednak prawdziwa śmietana, bo mam otwarty kubeczek w lodówce i muszę jakoś go wykorzystać. :D ale mimo wszystko gofry cudownie piegowate!

      Usuń
    3. Możesz ją dodać zamiast mleka ;) a platki zalać wrzatkiem :)

      Usuń
  8. porządnie energetyczne gofry! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam owsiane gofry :) Fajnie wyglądają z makiem.
    A jeśli chodzi o słodycze, to jestem pewna, że i tak coś fajnego wynajdziesz i będziesz nas kusić ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przywieź dużo ritter sportów! :D
    a owsianych gofrów nie robialm - sa chrupiące?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że moje nie były jakoś wybitnie chrupiace bo płatki owsiane zalalam goracym mlekiem sojowym i zmiekly :)

      Usuń
  11. śliczne mają te piegi :) i na pewno są pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  12. dobry pomysł z tym makiem :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pewine by mi posmakowały, bo uwielbiam mak!

    OdpowiedzUsuń
  14. Wszystko pycha, gofry i ten twarożek <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudowne te Twoje gofry, wiesz? :)

    OdpowiedzUsuń
  16. te gofry to mi bardzo ciasto przypominają:)

    OdpowiedzUsuń
  17. A ja znowu robię maślane oczka do Twoich zdjęć, bo nie mam gofrownicy;<
    Musiały genialnie smakować!

    OdpowiedzUsuń
  18. Mi się nie znudziły, ale taka odmiana zawsze na plus :D

    OdpowiedzUsuń
  19. musze się skusić na owsiane gofry <3

    OdpowiedzUsuń
  20. Kocham gofry <3
    Właśnie! Przypomniałaś mi o moich mini zapasach Magic Stars :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o moje dzisiejsze placki, przepis jest prosty :
      1/4 szklanki mąki owsianej + 1/4 szklanki manny (razem 1/2 szklanki ) łączę z żółtkiem, 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia, cynamonem, łyżeczką budyniu i odrobiną mleka. Następnie dodaję ubite białko i mieszam.
      Mus - mrożone truskawki i banan. :)

      Usuń
  21. Jak Ty coś wymyślisz, to zawsze jest smacznie :) Z chęcią spróbowałabym takich gofrów, bo wyglądają pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo fajny pomysł:) Gofry wyglądają apetycznie i na pewno wypróbujemy:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Z tym bananem naprawdę trafiłaś w moje gusta! :)

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj