191. Serniczki z patelni z domowym kisielem truskawkowym. Niebiańskie śniadanie.

11 czerwca

Pierwszy raz w życiu robiłam domowy kisiel i teraz wiem, że już nigdy nie sięgnę po ten kupny. Po prostu bajka! Lekko kwaskowaty, gorący kisiel w połączeniu z serniczkami to po prostu śniadanie idealne i od dziś jedno z moich ulubionych :) Jeśli jeszcze nie robiliście, koniecznie to nadróbcie. Jest banalnie prosty, a satysfakcja gwarantowana :)

Waniliowe serniczki z patelni z mąki gryczanej i otrab orkiszowych podane z kisielem truskawkowym słodzonym cukrem trzcinowym





Serniczki

150 g półtłustego twarogu mielonego
2 łyżki otrąb orkiszowych
1 kopiasta łyżka mąki gryczanej 
3 krople aromatu waniliowego
2 łyżeczki cukru trzcinowego
jajko

1. Twaróg rozgnieść z jajkiem, otrębami, mąką i cukrem trzcinowym.
2. Dodać aromat waniliowy.
3. Zwilżonymi dłońmi formować kuleczki i kłaść na rozgrzaną, natłuszczoną patelnię, lekko rozpłaszczając.
4. Smażyć na małym ogniu do momentu zarumienienia, z obu stron.

Domowy kisiel truskawkowy

200 g dojrzałych truskawek 
1 łyżka mąki ziemniaczanej
łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią
3 łyżeczki cukru trzcinowego (radzę nie oszczędzać, bo mój i tak nie był słodki)
odrobina wody

1. Z truskawek osunąć szypułki i poprzekrawać na pół. 
2. Wrzucić truskawki do rondelka, podlać odrobina wrzącej wody.
3. Dodać cukier trzcinowy, cukier z prawdziwą wanilią i wymieszać. 
4. Gotować do momentu rozpadnięcia się truskawek.
5. Łyżkę mąki ziemniaczanej rozprowadzić w wodzie i powoli wlewać do rondelka, cały czas mieszając.
6. Przelać do miseczki i podawać z serniczkami.

Smacznego!

You Might Also Like

37 komentarze

  1. No nie wierzę !!!! co to za cuda ?? chcę choć jednego placuszka !!

    OdpowiedzUsuń
  2. ja już wyczekuje przepisu na kisiel <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten kisiel jest obłędny! Na serniczkach wygląda rewelacyjnie :) Można przepis na to i na to? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. a jak się robi taki domowy kisiel? Jak budyń tylko an wodzie i z owocami?

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam prosić o przepis na kisiel, ale podałaś:) Nie robiłam domowych wersji, a takie glutowate owocowe deserki uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Domowy najlepszy :) A z serniczkami idealnie musiał współgrać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. anielskieprzysmaki.pl-pychooootka.monika

    OdpowiedzUsuń
  8. Zauroczyłaś mnie dzisiejszym śniadaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. no więc muszę koniecznie spróbować domowej wersji kisielku :D wygląda pięknie *.*

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale to cudownie wyglada, zwlaszcza sam ten kisiel, jego barwa :) Musi byc o wiele lepszy niz gotowce. Musze sprobowac :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Moje ulubione śniadanie !
    A ten kisiel koniecznie do zrobienia, już, tutaj, zaraz :D

    OdpowiedzUsuń
  12. zdecydowanie, domowy jest najlepszy, chociaż ja narazie robiłam tylko cytrynowy!

    OdpowiedzUsuń
  13. Serniczki idealne.. :) Będę musiała jutro sobie przygotowac co dawno jadłam...

    OdpowiedzUsuń
  14. tak cudownie ci wyszły te serniczki i jeszcze zachwyca mnie ten domowy kisiel <3 pyszności !!

    OdpowiedzUsuń
  15. Po wyglądzie nie powiedziałabym, że to serniczek, faktycznie wygląda iście śniadaniowo! :) Bardzo ładne!
    dariawkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Po takiej reklamie, chyba kiedyś skuszę się na domowy kisiel ; )

    OdpowiedzUsuń
  17. jakim cudem mają tak idealne kształty!?

    OdpowiedzUsuń
  18. fantastyczne, idealne i jakie równe!

    OdpowiedzUsuń
  19. mmm bardzo fajny pomysł :)
    musze wypróbować, bo wygląda bardzo smakowicie :)
    pozdrawiam i zapraszam :)
    pierwiasteksmaku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Już nie po raz pierwszy można się przekonać, że co domowe, to najlepsze :-) Chyba skuszę się na taki własnej roboty kisiel. I te serniczki, cudo!

    OdpowiedzUsuń
  21. oj tak domowego kisielu nawet nie ma co porównywać z tym kupnym ;) zresztą jak wielu innych rzeczy :) serniczki wyglądają idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ommm domowy kisiel!
    Jadłam ostatnio jakieś 10 lat temu:P

    OdpowiedzUsuń
  23. haha też chciałam dzisiaj serniczki zrobić ale padło na jeden sernik pieczony :P

    OdpowiedzUsuń
  24. hm, jakie równe!:) robione z foremki czy sama potrafisz wyczarować taki idealny kształt?:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama! :) I jestem zaskoczona, że takie wyszły. Po prostu spłaszczałam je na patelni i takie wyszły :)

      Usuń
  25. o rany... przepadłam - muszę zrobić !!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  26. Aha i nominowałam Cię - info u mnie :D pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, to już IV nominacja z pytaniami, na które jeszcze nie odpowiedziałam, muszę się za nie zabrać :)

      Usuń
  27. aż ślinka leci jak się patrzy na te zdjęcia :) dzięki za inspirację na pewno niedługo coś wykorzystam z twoich przepisów w swojej kuchni

    OdpowiedzUsuń
  28. Jestem bardzo ciekawa jak wyglądają w środku bo z zewnątrz bardzo smakowicie się prezentują. :))

    OdpowiedzUsuń
  29. Robię kolejny dzień z rzędu i za każdym razem serniczki zachwycają :) Dziękuje! U mnie wyglądały tak: http://www.quchniawege.blogspot.com/2013/09/serniczki-z-patelni.html

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj