197. Clafoutis z rabarbarem

17 czerwca

Moje pierwsze clafoutis! Mogę śmiało przyznać, że podbiło moje serce ;]


Inspiracja

Pełnoziarniste cynamonowe clafoutis z rabarbarem i cukrem trzcinowym na napoju migdałowym podane z jogurtem wiśniowym




Cynamonowe clafoutis z rabarbarem i cukrem trzcinowym podane z jogurtem wiśniowym

* 65 g mąki pszennej pełnoziarnistej
* 100 ml napoju migdałowego
* 1 jajko
* 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
* 2 łyżeczki cukru trzcinowego
* 1/2 łyżeczki cynamonu
*szczypta gałki muszkatołowej
* 150 g drobnego rabarbaru
* masło do wysmarowania naczynia

Mąkę przesiać z cynamonem, gałką i proszkiem do pieczenia, następnie dodać jajko, cukier trzcinowy, napój migdałowy i wszystko razem zmiksować na gładką masę. Naczynie do zapiekania wysmarować masełkiem. Rabarbar pokroić drobno i część ułożyć na dnie naczynia, a drugą część na wierzchu po wylaniu ciasta. Piec w piekarniku nastawionym na 180 stopni przez 30 minut.




You Might Also Like

16 komentarze

  1. Bardzo się cieszę! :) Twoja wersja wygląda bardzo okazale.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te same proporcje, z tą różnicą, że dałam 150g rabarbaru i cynamon :)

      Usuń
  2. ale kusisz :) Wygląda apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie też bardzo posmakowało clafoutis:) Chyba najlepszy śniadaniowy wypiek !

    OdpowiedzUsuń
  4. whinesss zainspirowała wiele osób, a za każdym razem wypiek wychodzi Wam doskonale i nie mam wątpliwości, że jest wart grzechu^^:)

    OdpowiedzUsuń
  5. O tak, ten wypiek zdecydowanie takie jest :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale to musiało być pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszyscy go ostatnio robią więc muszę i ja:D

    OdpowiedzUsuń
  8. z rabarbarem? Tak nie próbowałam, a musiało byc przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  9. a ja mogę śmiało powiedzieć, że świetnie ci wyszło *-* pychota !!

    OdpowiedzUsuń
  10. śniadaniowy deser- niebo w gębie!:) też zrobię z rabarbarem!

    OdpowiedzUsuń
  11. jeszcze w ogóle go nie jadłam! muszę jak najszybciej nadrobić... wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. coś czuję, że i moje serce by podbiło :D bo ostatnio polubiłam rabarbar właśnie w takiej postaci tzn. pieczonej, upieczonej, zapieczonej ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. jakie to pyszne musiało być!:)
    mniam, ale fajne rozpoczęcie dnia.
    ps: przeapetyczne to truskawkowe tło.:D

    OdpowiedzUsuń
  14. taaak, to istne niebo :) muszę zrobić w truskawkami!

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj