304. Mleczna tapioka, czyli efektowny budyń.

03 września

Wczoraj będąc w E. Lecrelc na zakupach, w końcu dorwałam tapiokę. W dodatku ostatnie opakowanie. Szukałam jej chyba dobre parę miesięcy. Znalazłam sposób na jej przygotowanie, ale gdy zobaczyłam jak długo trzeba na nią czekać, dolewać mleka, wody (blee), zestawiać z gazu - zniechęciłam się. Postanowiłam zrobić ją w maksymalnie prosty sposób, po swojemu. Całkowity czas przygotowania wyniósł 15 minut. I tak wyszła idealna :)

Sama w sobie nie ma smaku, ale czy ma go mąka ziemniaczana? Po ugotowaniu na słodkim mleku sojowym bez dodatku wody i odpowiednią przyprawieniu, konsystencją i smakiem przypomina właśnie ten drugi. Tyle, że wygląda dużo lepiej i jest bardziej sycąca - porcji ze zdjęcia ledwo dałam radę :)


Waniliowa tapioka na mleku sojowym podana z dżemem agrest-kiwi i malinami




MLECZNA TAPIOKA WANILIOWA
/1 porcja/

60 g tapioki
1 i 1/2 szklanki waniliowego mleka sojowego Alpro
sól do smaku

Wieczorem zalać tapiokę mlekiem sojowym i wstawić do lodówki na całą noc.
Rano gotować około 15 minut do zgęstnienia, cały czas mieszając, aby się nie przypaliła.
Kuleczki muszą stać się przezroczyste. 
Przelać do szklanki i udekorować ulubionymi dodatkami.

Smacznego!

You Might Also Like

18 komentarze

  1. Przecudownie to wygląda, musiała być przepyszna :) U mnie zalega paczka tapioki, nie bardzo wiem jak ją przyrządzić a zdecydowanie jest idealnym pomysłem na śniadanie bo świetnie syci :)
    Czy podasz dokładny przepis jak ją gotowałaś proszę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też podłączam się do prośby o przepis! :)

      Usuń
  2. Ślicznie wygląda! Kurczę, ja też szukam tapioki już długo, mówisz, że w Leclercu kupiłaś? Trzeba się tam wybrać, jak najszybciej!

    OdpowiedzUsuń
  3. A można wiedzieć jak ją zrobiłaś? :) Bo kiedyś namaczałam, potem gotowałam, a chciałabym jakiś szybki sposób :) Wygląda cudownie!

    OdpowiedzUsuń
  4. W Leclercu? muszę sprawdzić! :)
    Ale pysznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna, no nie? :D Fajnie się gryzie te kuleczki :D
    A jak ładnie podana !

    OdpowiedzUsuń
  6. świetna:) ale bym się takiej napiła:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie się prezentuje! <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam tapiokę, właśnie za możliwość niezliczonych wariacji jej podania i komponowania. Twoja wersja do mnie przemawia.

    OdpowiedzUsuń
  9. mnie wciąż kusi i kusi ta tapioka, a znaleźć jej nigdzie nie umiem! przygotowałaś,a przede wszystkim podałaś ją w świetny sposób, wygląda pysznie *-*

    OdpowiedzUsuń
  10. ale pysznie podane! tym bardziej, że uwielbiam tapiokę;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Też zawsze szybciej gotuję tapiokę. Nie mam do niej cierpliwości.. Wygląda pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. I jest, jest tapioka! Pysznie wygląda to Twoje śniadanie, jak deser! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Widać, że słonce u Cb wyszło :)
    Śniadanie normalnie palce lizać :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Widziałam, że dzisiaj będzie tapioka. Zastanawiałam się tylko jak ją podasz :D
    Pięknie wygląda w tej szklaneczce:)

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj