326. Gofry z płatków drożdżowych

25 września

Jogurtowe gofry z płatków drożdżowych i mąki graham podane z kremem karpatkowym, śliwką, domowym twarożkiem, jagodami Goji i orzeszkami piniowymi

Były to najbardziej chrupkie gofry, jakie miałam okazję w życiu zjeść. Aromatyczne, rumiane o wyraźnym, serowym posmaku płatków drożdżowych. Warto je jeść, bo są bardzo wartościowe. Mają dużo witamin z grupy B, w tym witaminy B12, aminokwasów, białek, kwasu foliowego, czy biotyny. Są również doskonałym źródłem witamin takich jak żelazo, magnez, fosfor, cynk, chrom i selen. Jako jedne z niewielu źródeł wegetariańskich, zapewniają wszystkie dziesięć niezbędnym aminokwasów, które są wykorzystywane przez organizm do tworzenia białek. Są zatem doskonałym dodatkiem do posiłków, ze względu na swoje imponujące właściwości odżywcze. Płatki drożdżowe pobudzają organizm, dodają energii, a także pomagają złagodzić stres. Korzystnie wpływają również na stan zdrowia wątroby .





CHRUPIĄCE GRAHAMOWE GOFRY Z PŁATKÓW DROŻDŻOWYCH
/2 gofry/

50 g mąki graham
20 g płatków drożdżowych
jajko
kopiasta łyżka gęstego jogurtu naturalnego
szczypta proszku do pieczenia (pdp)
szczypta soli
łyżka syropu klonowego

W jednej misce miksuję ze sobą wszystkie składniki na jednolitą masę. 
Smażę w dobrze nagrzanej i natłuszczonej gofrownicy do zarumienienia.
Podaję z kremem karpatkowym, twarożkiem, owocami i orzechami.

Smacznego!

You Might Also Like

19 komentarze

  1. Daj mi gofra :< Z tym karpatkowym kremem !
    Serowy posmak ? Chcę takie płatki :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ojej, ale cudowne! kolorowe i jakie pyszne - śliwki, twarożek, krem karpatkowy <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy pomysł. Na pewno pysznie smakowały z takimi dodatkami

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś zastanawiałam się nad ich kupnem. Muszę po nie wrócić :) Gofry prezentują się przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale wymyślasz! Kolejne fajne i pomysłowe śniadanie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie jadłam czegoś takiego jak płatki drożdżowe :D Zapewne by mi jednak zasmakowały, bo lubię drożdżowe wyroby.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Weganie uzywaja ich zamiast parmezanu, sa obledne!

      Usuń
  7. Płatki drożdżowe to dla mnie nowość! Tzn słyszałam o nich, ale jeść? Nigdy nie miałam okazji :D Ciekawa jestem takich gofrów!

    OdpowiedzUsuń
  8. te płatki mnie najbardziej zaciekawiły. Ale krem karpatkowy nie powiem - genialne:D

    OdpowiedzUsuń
  9. wyglądają bardzo smacznie, szczególnie z tym kremem :3

    OdpowiedzUsuń
  10. szczerze zaintrygował mnie smak tych płatków.. czuć drożdże? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wlasnie w ogole nie czuc, tylko pachnialo nimi jak sie piekly :)

      Usuń
  11. ciekawie, znowu ;) podziel się takimi goframi *-* bo tak na nie patrzę i wzroku nie umiem oderwać, głodna się robię , a już późno ;p

    OdpowiedzUsuń
  12. rozpływam się... owoce na wierzchu obowiązkowo musza być :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ciekawe :) Nigdy nie słyszałam o płatkach drożdżowych :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Chyba muszę wyciągnąć gofrownicę z szafki ;)

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj