334. Pikelets z daktylami na musie jabłkowym. Nowa patelnia :)

03 października

Nowa patelnia miała dzisiaj swój mały debiut - jestem w szoku, jak dużo znaczenie ma to, na czym smażymy. Poprzednia - z grubym dnem, teflonowa - sprawiała, że placki musiałam dość długo trzymać na ogniu, żeby były upieczone w środku. Łatwiej się też przypalaly i przywierały. Efektem była gruba skórka, przez którą ciężej się je kroiło. Po dzisiejszym smażeniu jestem pozytywnie zaskoczona - pikelets smażyły się może z półtorej - dwie minuty, były puszyste i dobrze upieczone, a skórka była delikatna i miękka. Teraz zapewne będą pojawiać się częściej na blogu :)

Na pikelets wpadłam na australijskiej stronie jakiś czas temu - przepisów na nie jest bez liku - ja jednak skusiłam się na jabłkowe z uwagi na fakt, że mam dość spory zapas musu jabłkowego. Od pancakesów odróżnia je to, że są mniejsze i trochę grubsze od tych pierwszych. Mus jabłkowy sprawił, że nabrały ciekawego smaku, a daktyle nadały słodyczy.


Jabłkowe grahamowe pikelets z daktylami, goździkami, cynamonem, musem z jabłek i serkiem wiejskim
Graham apple pikelets with dates, cloves, cinnamon, apple sauce and cottage cheese



Pikelets na musie jabłkowym z daktylami

50 g musu jabłkowego
pół szklanki mąki graham
pół łyżeczki proszku do pieczenia
aromat pomarańczowy
dwa daktyle
trzy łyżki mleka sojowego
łyżeczka miodu
jajko
cynamon
dwa rozgniecione goździki

Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia. Dodać jajko, aromat, mleko, miód i cynamon.
Zmiksować na gładką masę i dodać mus jabłkowy oraz goździki.  Na koniec wrzucić pokrojone daktyle. Formować łyżką małe placuszki. Smażyć na natłuszczonej patelni około minuty z każdej strony.

Smacznego!

You Might Also Like

23 komentarze

  1. Dokładnie mam taki sam problem, chętnie rozejrzę się za taką patelnią! :) Wyglądają wspaniale.

    OdpowiedzUsuń
  2. te Twoje placki to już znak rozpoznawczy! mega grube i kuszące :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sam opis przekonuje mnie do tych placków! Pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tam lubię smażyć pancakes na patelni do naleśników- zawsze się udają :)
    Zaciekawiła mnie ta placuszkowa odmiana...

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj słodkie grubaski <3 Pysznie je opisałaś, poszukam jakiegoś przepisu i zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. nowa wersja placuszków? zaintrygowały mnie już samą nazwą, biorę w ciemno ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. przepyszne placki, mus i rozgrzewające przyprawy!

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepis przepis proszę *.*

    OdpowiedzUsuń
  9. Znowu coś nowego i pysznego. :}

    OdpowiedzUsuń
  10. om nom nom, jakie grubaśne <3

    OdpowiedzUsuń
  11. nowe, grube, jabłkowe - czekam na przepis na te pyszności ^^

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakie grubaski ! Czekam na przepis, na pewno wyprobuję <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Jaką masz tą patelnię? ;) Ja ostatnio kupiłam ceramiczną i jest super ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie słyszałam o nich! Takie grubaśne są najlepsze<3

    OdpowiedzUsuń
  15. oooo! o pikelets pierwsze słyszę, ale wyglądają bardzo smacznie! a do tego na musie jabłkowym mmm:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyglądają jak arcydzieło ;D

    OdpowiedzUsuń
  17. ja się zastanawiałam czy nie kupić patelni do naleśników z ikea... ale dość mała była

    OdpowiedzUsuń
  18. fajne są! i te smakowite składniki, uwielbiam jabłkowe śniadania ;)

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj