603. Ryżowe ciastko z borówkami i śliwkami

24 lipca

Bardzo dawno nie gościł u mnie na śniadanie ryż. Szkoda, bo można z niego wyczarować dużo ciekawych potraw.  Dziś wpadłam na pomysł, żeby zrobić z niego ciastko. Słodkie, mocno borówkowe, z chrupiącą skórką i rozpływającym się masłem orzechowym. Pychota!

PS. Zapowiada się zmiana Internetu na 15x szybszy. Już się nie mogę doczekać chwili, gdy będę mogła się przekonać, czy różnica jest odczuwalna! :)

Ryżowe waniliowe ciastko z borówkami, śliwkami i masłem orzechowym z płatkami czekolady


RYŻOWE CIASTKO Z BORÓWKAMI I ŚLIWKAMI
/przepis własny/

Składniki:

pół woreczka ugotowanego ryżu parboiled
1 jajko
1 łyżka mąki kokosowej
kilka kropel ekstraktu z wanilii
szczypta soli
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia (w skrócie nazywam "pdp")
łyżka syropu daktylowego (lub miodu, cukru itp.)
garstka borówek
dwie małe śliwki
masło orzechowe do podania

Przygotowanie:

Sposób przygotowania jest bardzo prosty. Ryż wymieszać z jajkiem, następnie dodać mąkę kokosową, pdp, ekstrakt z wanilii, sól i syrop daktylowy. Dokładnie wymieszać na jednolitą masę.
Piekarnik rozgrzać do temp. 180 stopni.
Część masy wyłożyć na natłuszczonym uprzednio dnie naczynia, następnie ułożyć na niej część borówek i pokrojoną śliwkę. Przykryć pozostałą częścią ciasta. Na wierzchu ułożyć resztę borówek i przekrojoną na pół śliwkę. 
Piec około 20 minut w 180 stopniach z termoobiegiem.
Wyjąć, przybrać listkiem świeżej bazyli i podawać z masłem orzechowym.

Smacznego!


You Might Also Like

3 komentarze

  1. Jestem pod wrażeniem :) Musi być przepyszne *.*

    OdpowiedzUsuń
  2. Prezentuje się bajecznie ;) To masło orzechowe ma fajny smak! Jeszcze takim z czekoladą się nie spotkałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy przepis :) Z chęcią przekonałabym się jak smakuje ;)
    Podrawiam

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj