624. Nietypowe gofry a'la farinata!

13 sierpnia

Dziś na śniadanie zaserwowałam sobie gofry, które zrobiłam z mąki groszkowej (z ciecierzycy). W smaku przypominały mi trochę farinatę (naleśnik z ciecierzycy wywodzący się z Genui), którą miałam okazję próbować będąc we Włoszech. Dodałam trochę drożdży, dzięki którym wyszły bardzo puszyste. Z wierzchu chrupiące, wewnątrz mięciutkie - takie są najlepsze!

PS. A zaraz wybieram się na działkę, którą rodzice dzisiaj kupili! Od dawna marzyłam o tym, żeby móc jeść warzywa i owoce z własnej uprawy! Poprzedni właściciel mówi, że jest tam bardzo dużo borówek i śliwek. A więc? Nic, tylko brać wiaderko i zbierać! :)


Daktylowe gofry z mąki z ciecierzycy smażone na maśle klarowanym ghee podane z malinami, ekologicznymi pestkami dyni Symbio oraz ananasowym twarożkiem





GOFRY Z MĄKI Z CIECIERZYCY
/przepis własny/

75 g mąki z ciecierzycy (nieco ponad 1/2 szklanki)
łyzka oleju/masła klarowanego (u mnie ghee)
szczypta soli
dwie łyżki syropu daktylowego
łyżeczka drożdży instant
100 ml mleka owsianego

Wszystkie składniki zmiksować na gładką masę i odstawić w ciepłe miejsce na co najmniej 40 minut.
 Po tym czasie piec w natłuszczonej gofrownicy około 5 minut.
Wyjąć, udekorować i podawać póki gorące.

Smacznego!




You Might Also Like

10 komentarze

  1. gofry i to jeszcze z malinami!
    ale się rozpieszczasz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. działkowe owocki to świetna sprawa, zazdroszczę!
    a gofry bardzo mnie zaintrygowały... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jakie cudowne gofry! I to z malinami! Pychotka!

    OdpowiedzUsuń
  4. Działka to mi się marzy! A gofry fantastyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wyglądają super smacznie <3 !

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają obłędnie... a w dodatku jeszcze te malinki...bosko !!!

    OdpowiedzUsuń
  7. zjadłabym chętnie takie gofry, akurat mam tą mąkę to zrobię :)
    fajnie jest mieć swoją działkę, będziesz pewnie miała mnóstwo pysznych warzyw i owoców na niej! ja zawsze wybieram się do dziadka, wczoraj dostałam dużooo pomidorków :)

    OdpowiedzUsuń
  8. wyglądają pysznie, dawno nie jadłam gofrów.

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj