707. Kasza jaglana zapiekana pod bezą

06 listopada

 Orzechowa* kasza jaglana zapiekana z gruszką pod słodką bezą podana z kasztanowym serkiem**
 * z masłem orzechowym z sezamem
**wymieszany z miodem kasztanowym



Kasza jaglana to jedna z moich ulubionych kasz. 
Uwielbiam ją zarówno na wytrawnie jak i na słodko, szczególnie w formie babki. 
Dzisiaj wymieszałam ją z masłem orzechowym, pokrojoną gruszką, syropem z agawy i żółtkiem. Pod koniec pieczenia dodałam zaś ubite białko i tym sposobem powstała beza. 
Słodkie, mocno orzechowe wnętrze skryte pod delikatną chmurką...
To było pyszne, niebanalne śniadanie, idealne na jesień. Musicie spróbować!

W kaszę jaglaną zaopatruję się w sklepie:

Zielony Spichlerz

Bez wątpienia jest to jeden z moich ulubionych sklepów ze zdrową żywnością. 
Przeszukiwanie bogatej oferty za pierwszym razem zajęło mi dobre ponad pół godziny. 
Znajdziecie w nim sporo niespotykanych produktów, których nie ma w innych sklepach. 
Wszystkich chciałoby się spróbować! 
Co najważniejsze, ceny są bardzo przystępne, a estetyczna szata graficzna przyciąga wzrok. 
Polecam!

***
ORZECHOWA KASZA JAGLANA POD BEZĄ
/przepis autorski/

70 g kaszy jaglanej (waga przed ugotowaniem)
szczypta soli
kopiasta łyżka masła orzechowego z sezamem
mała gruszka
żółtko + białko
łyżka syropu z agawy
łyżeczka cukru pudru trzcinowego
mała gruszka

1. Kaszę jaglaną ugotować wg przepisu podanego na opakowaniu i lekko ostudzić.
2. Wymieszać z masłem orzechowym, żółtkiem i syropem.
3. Dodać pokrojoną w kostkę gruszkę.
4. Przełożyć do natłuszczonego naczynia do zapiekania.
4. Wstawić do nagrzanego do 200 stopni piekarnika na 20 minut.
5. Białko ubić ze szczyptą soli i cukrem pudrem.
6. Wyjąć kaszę i na wierzchu rozprowadzić ubite białko.
7. Piec około 5 minut do zarumienienia.
8. Wyjąć, lekko ostudzić i podawać.

Smacznego!



A rok temu...

You Might Also Like

12 komentarze

  1. Koniecznie musisz podać przepis, jaglana to również moja ulubiona kasza wiec juz nie mogę sie doczekac kiedy go wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. już od dłuższego czasu obiecuję sobie, że zrobię bezę i chyba mnie zmotywowałaś, aby w końcu to zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo chętnie bym zjadła taką zapieczoną jaglaną! Też uwielbiam ją zarówno na słodko jak i w wersji wytrawnej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem, który składnik tego śniadania przyciąga mnie najbardziej. Rewelacyjna kompozycja po prostu. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. to musiało być obłędne!
    pod bezą, nigdy bym na to nie wpadła :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowny pomysł na jaglankę! Ale to masło też jest ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmm! Tez musze cos takiego zrobic, ale z moja tegoroczna miloscia - dynia Hokkaido, zamiast gruszki.;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pycha, takie śniadanko to ja rozumiem :D

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj