709. Kokosowe bułeczki... bez pieczenia!

08 listopada

 Kokosowe* kluski na parze podane z wiśniowo-słonecznikowym** serkiem, śliwką i wiórkami kokosa
 * z dodatkiem mąki kokosowej
** konfitura wiśniowa Materne + olej słonecznikowy Bioline



KOKOSOWE BUCHTY DROŻDŻOWE NA PARZE
/przepis własny/

Składniki ciasta drożdżowego (A):

1 łyżeczka drożdży
75 g mąki pszennej wrocławskiej
60 ml  naturalnego napoju sojowego

Składniki mieszam ze sobą, przykrywam ściereczką i odstawiam w ciepłe miejsce na godzinę. Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową.

Składniki ciasta ryżowego (B):

30 g mąki kokosowej
45 g mąki ryżowej
75 g maki pszennej wrocławskiej
50 g cukru z kwiatu kokosa
145 ml naturalnego napoju sojowego 
(lub więcej, to zależy od rodzaju mąki kokosowej:
odtłuszczonej lub nieodtłuszczonej)

Przygotowanie:

Obie mąki przesiewam i mieszam ze sobą dodając stopniowo cukier. Dolewam napoju sojowego i mieszam do uzyskania jednolitej masy.
Następnie łączę ciasta drożdżowe (A) i ryżowe (B) aż do uzyskania konsystencji gładkiego ciasta. Odstawiam na 4 godziny w ciepłe miejsce (u mnie na całą noc).
Następnego dnia rano dzielę ciasto formując bułeczki. Dłonie zwilżam wodą. Po uformowaniu odstawiam na 15 minut do ponownego wyrośnięcia.
Gotuję na parze przez 20 minut. Podaję z ulubionymi dodatkami.

Smacznego!

***
A rok temu...

You Might Also Like

16 komentarze

  1. jak ja Ci zazdroszczę tych śniadań! wieku nie jadłam takich bułeczek ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. wow, wyszły idealne! masz talent do klusek hehe :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Błagam o przepis! Toż to te kluski wyglądają idealnie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. ale bym zjadła takie, rewelacja:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie pamiętam kiedy ostatnio jadłam te cuda!
    Narobiłaś mi takiej ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
  6. kluski na parze to smak mojego dzieciństwa, ja zawsze je maczałam w roztopionym masełku i cukrze pudrze :D

    OdpowiedzUsuń
  7. będzie przepis? proszę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę się ponownie zaopatrzyć w mąkę kokosową i zrobić takie cudeńka <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Idealne! Aż przypomniał mi się ich zapach u babci w kuchni.. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj, długo je już planuję! Chyba czas najwyższy je zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Na początku myślałam, że to puddingi :) Wyglądają cudownie <3

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj