Orzechowy muffin.

16 grudnia

 Arachidowy muffin z kakao, orzechami laskowymi i kruszonym ziarnem kakaowca


MUFFIN ORZECHOWY
/przepis autorski/
/1 duża porcja/

40 g mąki ryżowej pełnoziarnistej
15 g mąki kokosowej
5 g gorzkiego kakao
kruszone ziarna kakaowca
szczypta soli
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
ok. 80 g musu bakaliowego (może być inny)
ok. 80 g jogurtu naturalnego
mleko do rozrzedzenia ciasta (u mnie sojowe)
duże jajko
łyżeczka miodu kasztanowego
łyżeczka roztopionego masła ghee

Mąki, kakao, proszek do pieczenia przesiać do miski. 
W drugiej misce wymieszać jajko, sól, mus bakaliowy, jogurt, miód i masło.
Połączyć zawartości obu misek. 
Jeżeli masa jest zbyt gęsta, rozrzedzić mlekiem (u mnie było to konieczne).
Piekarnik nagrzać do 200 stopni.
Do ciasta wmieszać ziarna kakaowca, a następnie przełożyć do silikonowej formy na muffinę.
Udekorować orzechami laskowymi.
Piec ok. 25 minut w 200 stopniach (u mnie tryb "ciasto" - grzanie dolne + wentylator).
Po tym czasie ostudzić i podawać.

Smacznego!

You Might Also Like

8 komentarze

  1. muffin z wersji MAXI to jest to co ja lubię! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. mąka arachidowa to jedna z niewielu, których nie próbowałam niestety... a ja uwielbiam, jak muffiny są takie popękane z wierzchu! to sprawia wrażenie takiego domowego pysznego wypieku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda cudnie ;) Nigdy nie robiłam takich dużych muffinów, bo nawet nie mam na nie foremki. Ten Twój musiał być pyszny, patrząc na składniki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie wyrósł :) jeszcze całość obłożyć masłem orzechowym i jesteśmy w niebie xD

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda pysznie! :) Aż cierpię bo nadal nie mogę jeść orzechów :(

    OdpowiedzUsuń
  6. jaki cudowny! uwielbiam orzechowe wypieki! :)

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj