Tropikalne gwiazdki z ciecierzycy.

27 lutego







 Gwiazdki z ciecierzycy podane z migdałowym serkiem konopnym*, cukrem pudrem trzcinowym, pomelo i pestkami dyni
* serek naturalny + ekstrakt migdałowy + łyżka syropu z agawy + łyżeczka oleju konopnego

CIECIERZYCOWE GWIAZDKI
/przepis autorski/

120 g ciecierzycy
jajko
2 płaskie łyżki dowolnej mąki
płaska łyżka maca (można zastąpić mąką)
łyżka syropu klonowego
pół łyżeczki proszku do pieczenia
ekologiczny sok z mangostanu (około 100 ml)
(można użyć dowolnego soku lub mleka)
szczypta soli
kilka kropli aromatu migdałowego
masło klarowane do smażenia

Wszystkie składniki zblenderować na gładką masę (o konsystencji gęstej śmietany).
Jeśli będzie zbyt gęsta, dodać jeszcze płynu.
Smażyć na dobrze rozgrzanej patelni około 5 minut z każdej strony.
Podawać póki gorące.

Smacznego!

You Might Also Like

16 komentarze

  1. Przesłodkie. :) Ależ ja dawno ciecierzycy nie jadłam...

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham ciecierzyce, dzieki za inspiracje! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. jadłam niedawno potrawkę z ciecierzycy i zakochałam się w niej :) muszę przyznać, że w wersji na słodko jeszcze nie próbowałam... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam twoje gwiazdki ♥ Śniadanko cud, miód i orzeszki, mniam!

    http://poranny-talerz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda pysznie, uwielbiam ciecierzycę!:)
    Bardzo ciekawi mnie ten sok z mangostanu w przepisie, to musi być dobre!:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Urocze, tak pięknie wyglądają! Od razu poranek, robi się przyjemniejszy

    OdpowiedzUsuń
  7. te wszystkie dodatki do tych gwiazdek są wyśmienite! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny pomysł na wykorzystanie ciecierzycy :D Kradnę przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja mam pytanie odnośnie samej ciecierzycy, ponieważ będę pierwszy raz robiła coś z nią, a bardzo bym chciała zrobić na jutrzejsze śniadanie te cudowne gwiazdki, bo akurat mam w domu pomelo.... czy blendujemy surową ciecierzycę z resztą składników, czy najpierw ją gotujemy? Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpierw gotujemy. Dzięki temu gwiazdki wyjdą puszyste, rozpływające się w ustach. :)

      Usuń
    2. Zrobione :) I wyszły przepyszne!!!

      Usuń
    3. Oj to bardzo się cieszę :)

      Polecam również placki/gofry z kukurydzy lub fasoli (może być z puszki). Struktura bardzo podobna. :)

      Usuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj