Placuszki herbaciane z... plantanem!

31 października


Dziś po raz pierwszy miałam okazję próbować plantanów (inaczej bananów sałatkowych lub warzywnych), kuzynów znanych i lubianych bananów. Moje plantany ważyły średnio po 250 g, a więc są dwa razy większe od średnich bananów! W wersji na wytrawnie zwykle używa się ich niedojrzałych, gdy są jeszcze zielone i bardzo ciężko obrać je ze skórki. Podobno w smaku przypominają ziemniaki, zawierają sporo skrobi i absolutnie nie wolno jeść ich na surowo. Ja próbowałam plantanów na surowo w końcowej II fazie dojrzałości (takiej jak na zdjęciu) i smakowały niemal tak samo jak banan (były trochę twardsze i mniej słodkie), a brzuch mnie nie rozbolał :) Jednak po podgrzaniu, po dodaniu ich do ciasta zyskały cudownie słodki smak i aromat. Jedną sztukę zachowałam sobie jeszcze na skosztowanie wówczas, gdy przejdzie do trzeciej fazy i stanie się całkowicie czarny, a w środku... pomarańczowy!

Placuszki gryczane z plantanem podane z Weetabix'ami, pistacjami, 
jogurtem sojowym z mango i miodem





Tak wygląda plantan w II fazie dojrzałości po przekrojeniu

***
Przechodząc do śniadania - były to jedne z lepszych pancakes jakie ostatnio jadłam. Wilgotne, naturalnie słodkie i aromatyczne (za sprawą plantana i ukochanej herbaty Tulsi Masala Chai). Do tego Weetabix'y. które miałam okazję próbować po raz pierwszy. Dużo nowych smaków poznałam podczas dzisiejszego poranka :)

HERBACIANE PANCAKES Z PLANTANEM
/przepis własny/

Ciasto:

35 g (1/4szklanki) mąki gryczanej
35 g (1/4 szklanki) mąki pszennej graham
ok. 70 ml mocnego naparu z herbaty Tulsi Masala Chai
szczypta soli
duże jajko
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia

Do podania:

+ pistacje
+ płatki Weetabix
+ jogurt sojowy z mango
+ miód

Składniki na ciasto zmiksować na gładką masę 
(która powinna być gęstsza niż na naleśniki),
a następnie dodać pokrojonego w drobną kostkę plantana.
Smażyć na natłuszczonej patelni około 3-4 minut z każdej strony.
Udekorować i podawać póki gorące.

Smacznego!

***
Wszystkie produkty wyróżnione kursywą 
dostaniecie w sklepie internetowym
Littleindia
Polecam :)

You Might Also Like

9 komentarze

  1. O czym Ty do mnie piszesz? ;) Pierwsze słyszę o plantatach! Ale ciekawostka. A placuszki, z plantatem czy ze zwykłym bananem, zawsze pyszne. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pyszności zaserwowałaś i jak zwykle miałaś ciekawy pomysł na składniki. :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Skąd masz plantana? Już widziałam go u Darii i jestem bardzo ciekawa smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurcze, chciałabym ich spróbować! Jeszcze nigdy nie widziałam ich w sklepie :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda przepysznie :)
    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj