Ekologiczne produkty Danival.

06 lipca


Danival to francuski producent żywności ekologicznej, istniejący na rynku od 1990 roku.

W swojej ofercie posiada ponad 200 najwyższej jakości ekologicznych produktów, w tym:

  • zupy i dania, które wystarczy podgrzać;
  • pasty warzywne,
  • przetwory owocowe,
  • gotowe sałatki,
  • warzywne potrawki,
  • ugotowane mieszanki ziaren,
  • ugotowane warzywa w słoikach,
  • sosy,
  • pierożki ravioli,
  • musy owocowe,
  • bezmleczne desery,
  • suszone owoce,
  • przetwory owocowe,
  • syropy zbożowe,
  • miso i sos sojowy,
  • naturalne sole.
Zalety produktów Danival

  • są wolne od syntetycznych dodatków, konserwantów i barwników,
  • mięso pozbawione jest antybiotyków,
  • nie są zanieczyszczone metalami ciężkimi, patogenami,
  • nie zawierają GMO,
  • są wolne od hormonów wzrostu i sztucznych pestycydów,
  • posiadają certyfikat ekologiczny (ECOCERT) oraz francuski i europejski znak organicznej hodowli.
Produktów tej marki miałam przyjemność próbować po raz pierwszy już kilka lat temu i do dziś często po nie sięgam. Ostatnio skusiłam się na:
  1. Deser kokosowy z mango,
  2. Deser z orzechów laskowych i kakao,
  3. Deser z orzechów laskowych z solonym karmelem (z kwiatem soli morskiej).
  4. Konfiturę z czereśni,
  5. Kasztany jadalne gotowane,
  6. Miso z kwiatem soli morskiej, kurkumą i imbirem,
  7. Miso jasne (Shiromiso),
  8. Zupę krem ze szpinaku,
  9. Zupę krem z pieczarek,
  10. Sos z sera Roquefort,
  11. Kremowy sos cytrynowy,
  12. Sos pieprzowy,
  13. Risotto z pieczarkami,
  14. Chilli con tofu,
  15. Blesotto z pomidorami i oliwkami,
  16. Gotowaną quinoa,
  17. Gotowane cztery ziarna zbóż.
* Deser kokosowy z mango

Deser na bazie mleka kokosowego, pakowany po dwie sztuki. Kremowy, nieprzesłodzony, świetny jako samodzielna przekąska, ale też jako krem do smarowania pieczywa. Mango nadaje fajnej, tropikalnej nuty, przez co całość nie jest mdła. Nie zawiera glutenu ani laktozy.

* Deser z orzechów laskowych i kakao

Smakuje trochę jak budyń o smaku nutelli. Kremowa konsystencja + dobrze wyczuwalne orzechy = pyszny deser. :)

* Deser z orzechów laskowych z solonym karmelem (z kwiatem soli morskiej)

Bez wątpienia - mój faworyt! Uwielbiam solony karmel, więc ten smak to strzał w dziesiątkę.

* Miso białe - chyba najciekawszy produkt z całej gamy. Nigdy przedtem o nim nie słyszałam, także byłam najbardziej ciekawa jak smakuje.

Czym w ogóle jest miso? To pasta z fermentowanej soi i ryżu (albo jęczmienia). Ma kremową konsystencję i jest lekko słodkie, dlatego też Japończycy używają go do deserów, ale nie tylko :) Dobrze zagęszcza. Według mnie najlepsze do kremowych zup i sosów, ale też... budyniu i sernika!

* Płatki miso z kwiatem soli morskiej, kurkumą i imbirem

Miso jest także używane jako alternatywa dla soi. Tutaj w formie płatków z dodatkiem kwiatu soli morskiej, kurkumy i imbiru. Razem tworzą świetną mieszankę do przyprawiania dań, w szczególności warzywnych potrawek i grillowanych mięs.

* Konfitura z czereśni bio

Konfitury z czereśni nigdy wcześniej w sklepach nie napotkałam, także najbardziej ze wszystkich mnie zaciekawiła. W składzie nie znajdziemy żelatyny, pektyny ani cukru, zamiast nich jest roślinny agar (z czerwonych alg).

* Gotowana quinoa - świetna w sytuacji "kryzysowej", gdy nie ma się sił by ugotować coś zdrowego.

* Kasztany jadalne gotowane - moje ulubione, a wierzcie mi - próbowałam kasztanów około 4-5 firm. Te jednak są najsłodsze i najcudniej pachną miodem, a do tego mają "suchą" strukturę, bez zalewy czy soku, dzięki czemu pozostają delikatne i nierozmoknięte. To już mój trzeci słoik kasztanów od Danival i na pewno nie ostatni!

* Sos z sera Roquefort - sos z sera pleśniowego, dobry zarówno na ciepło jak i na zimno. Często używam go jako dressingu do sałatek, ale też jako dodatku do grillowanych warzyw. W składzie oczywiście zero zbędnych dodatków, jest za to śmietanka i białe wino, które sprawiają, że smak jest bardziej wyrafinowany.

* Kremowy sos cytrynowy - odświeżający, dobry do potraw o mało wyczuwalnym smaku, tj. np. schab czy ryba. Mi szczególnie dobrze pasuje do pieczonej dyni i marchewki.

* Sos z zielonym pieprzem - lubię zielony pieprz, dlatego ten sos również mi posmakował. Fajnie komponuje się z ziemniakami, kalafiorem i brokułem w zapiekance, ale też z potrawką z tofu i komosy.

* Chili con tofu - czyli wegetariańska wersja popularnego dania chili con carne. Wersja z wołowiną jakoś mnie nie przekonuje, tym bardziej że w ogóle nigdy nie jadłam czerwonego mięsa... już sam jego widok mnie odpycha. Dlatego też wersja z tofu to świetne rozwiązanie dla wegetarian. Połączenie ryżu, fasolki i tofu smakuje całkiem nieźle. Plus za porządne doprawienie potrawy.

* Śmietankowy krem ze szpinaku - z dodatkiem śmietanki i groszku, smakuje jak domowy! Plus za opakowanie pozbawione bisfenolu, aluminium i ftalanów.

* Śmietankowy krem z pieczarek - rozgrzewający, świetne na deszczowe, chłodne dni. Jako że jestem ogromną fanką pieczarek i wszelkich dań z ich dodatkiem, ten krem nie mógł mi nie posmakować.

* Gotowane cztery ziarna zbóż - chrupiące, idealnie ugotowane ziarna orkiszu, brązowy i dziki ryż oraz quinoa. Wystarczy podgrzać na patelni lub w rondelku, dodać sos, warzywa i zdrowy, szybki obiad gotowy!

* Blesotto z pomidorami i oliwkami - jeśli lubicie risotto, koniecznie posmakujcie wersji z pszenicą i orkiszem. Konsystencja dania jest jednocześnie chrupiąca i kremowa, a takie przeciwieństwa najlepiej do siebie pasują. Całość genialnie doprawiona śmietanką, oliwą z oliwek, parmezanem i czosnkiem. Przyznam, że smakuje niemal identycznie jak danie z mojej ulubionej restauracji!

* Kremowe risotto z pieczarkami - najlepsze ze wszystkich testowanych dań gotowych. Chrupiący brązowy ryż, cukinia, duże plasterki pieczarek, ubita śmietanka... a do tego porządna dawka parmezanu, czosnku i pora. To nie mogło nie smakować!


***
Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o produktach firmy Danival, 
zajrzyjcie na oficjalną stronę producenta:

Accueil




































You Might Also Like

0 komentarze

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj