65. Kopytka z serkiem waniliowym, bananem i amarantusem

04 lutego

Robione z tego przepisu :) Z niedzielnego obiadu zostały ziemniaki, tak więc trzeba było je jakoś zużyć ;-) Padło na knedle, ale bez nadzienia, więc właściwie to wyszły kopytka i to przepyszne! :)

Kopytka podane z bananem, serkiem waniliowym i poppingiem z amarantusa



Składniki:

350g ziemniaków

125 g mąki pełnoziarnistej

1 jajko

szczypta soli

Przygotowanie:


1.Ugotowane ziemniaki najlepiej przepuśćmy przez maszynkę, lub za pomocą tłuczka, tak by nie było grudek. Dodajemy jajko, mąkę szczyptę soli i zagniatamy ciasto. Ciasto formujemy w wałek i kroimy po przekątnej.

2. Gotowe kopytka wkładamy do wrzącej osolonej wody i przykrywamy. Po ugotowaniu, kopytka odcedzamy, przekładamy na talerz i dekorujemy dowolnymi dodatkami.




A jako bonus dodaję ciasteczka korzenne, które już prawie zniknęły od wczorajszego wieczora :)




You Might Also Like

31 komentarze

  1. fantastyczne kopytka.. ależ mi smaka narobiłaś :D

    OdpowiedzUsuń
  2. dawno nie jadłam kopytek, szczególnie na słodko. z takimi dodatkami musiały smakować rewelacyjnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kopytka... danie którym zajadałam się w dzieciństwie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kopytka mniam, u mnie jada się zazwyczaj bardziej 'wytrawnie' bo z gulaszem. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam kopytka, ale jeszcze nigdy nie jadłam ich na słodko.. wszystko przede mną :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam kopytka! Pyszna wersja u Ciebie! :) Chociaż moja ulubiona to zdecydowanie z bułką tartą i cukrem <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, takie tradycyjne też są przepyszne! :) Ja je jeszcze dojadałam na zimno <3

      Usuń
  7. Bravo za pomysł :)) rewelacja !!!

    OdpowiedzUsuń
  8. ale mi narobiłaś ochoty na kopytka :)) i jak ładnie podane. Śliczne danko.

    OdpowiedzUsuń
  9. kolorystycznie jak ładnie śniadanie wygląda :) może się załapię jeszcze na ostatnie ciacha ;P

    OdpowiedzUsuń
  10. wcale się nie dziwie, że te ciasteczka znikają z prędkością wiatru, bo są nieziemskie - skoro korzenne^^

    OdpowiedzUsuń
  11. takie proste danie, ale tak podane staje się mega wykwintne :)
    porywam ciacho ;P

    OdpowiedzUsuń
  12. Kopytka. A wiesz że nie jadłam..? ;) u mnie zawsze leniwe królowały ;) ale wyglądają super! ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. kopytka , pycha ! a ostatnio tak miałam na nie ochotę <3

    OdpowiedzUsuń
  14. słodkie kopytka, jaki genialny pomysł! ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. haha no rzeczywiście kopytka:)

    OdpowiedzUsuń
  16. W dzieciństwie uwielbiałam podsmażane na maśle ze słodką papryką <3

    OdpowiedzUsuń
  17. jeszcze nigdy nie jadłam kopytek na słodko! i jakoś nie mogę się przekonac, o wiele bardziej wolę zjeśc odsmażane czy z sosem pieczarkowym..:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli smakują Ci knedle to kopytka też będą, bo to jest to samo, z tym że knedle są nadziane :)

      Usuń
  18. te kopytka wyglądają obłędnie...mmm

    OdpowiedzUsuń
  19. Kopytek na słodko to jeszcze nie jadłam, ale wyglądają przepysznie!:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Na słodko jadłam tylko leniwe, kopytek nie, ale koniecznie muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Mmmm.. bananowe kopytka można powiedzieć;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam jeszcze dodać trochę budyniu bananowego, ale zapomniałam :/

      Usuń
  22. mmm, chętnie bym takie zjadła :))

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj