106. Pełnoziarnisty suflet bananowo - miodowy z serka wiejskiego

18 marca

Wczoraj wieczorem zrodził się w mojej głowie pomysł na wykorzystanie serka wiejskiego w oryginalny sposób. :) Pomyślałam, że skoro można zrobić placki z serka wiejskiego to czemu by tak po prostu nie wsadzić go do piekarnika? I tak oto wskutek małego eksperymentu, powstał suflet z serka wiejskiego w smaku przypominający omlet biszkoptowy, który niestety trochę opadł :( Znacie jakieś sposoby na to, żeby pozostał pulchniutki?



Pełnoziarnisty suflet miodowy z serka wiejskiego z dodatkiem zarodków pszennych przełożony bananem podany z dżemem figowym


Zarodki pszenne wyróżniają się spośród wszystkich produktów zbożowych wyjątkowo wysokim poziomem białka, witamin z grupy B oraz witaminy E (zwanej witaminą młodości), soli mineralnych - czyli składników żywnościowych odgrywających zasadniczą rolę w racjonalnym żywieniu człowieka. Zarodki pszenne Sante są wspaniałym dodatkiem do twarożków, jogurtów, koktajli, zup oraz panierek.

Składniki:

opakowanie odsączonego serka wiejskiego (200-gramowy)
3 kopiaste łyżki mąki pełnoziarnistej
jajko klasy M
łyżeczka masła do wysmarowania formy
pół łyżeczki proszku do pieczenia
łyżka miodu (jeżeli banan jest dojrzały, można pominąć)
łyżka zarodków pszennych SANTE
mały banan
aromat waniliowy
dżem figowy

Przygotowanie:

Nastawiamy piekarnik na 180 stopni.
Serek wiejski odsączamy i łączymy z mąką i żółtkiem. 
Dodajemy aromat waniliowy, łyżkę zarodków pszennych, proszek do pieczenia i miód.
W oddzielnym naczyniu ubijamy białko na sztywną pianę ze szczyptą soli.
Łączymy ubitą pianę z pozostałą masą.
Naczynie natłuszczamy masłem.
Część ciasta przekładamy do naczynia i dodajemy banana pokrojonego w plasterki.
Przykrywamy resztą ciasta.
Wkładamy do piekarnika na około 25 minut. 
Po tym czasie pozostawiamy na około 5 minut w piekarniku.
Po wyjęciu dekorujemy dżemem.

Smacznego!



PS. Kupiłam dzisiaj nowe Cornetto i Magnum Pink :)





You Might Also Like

30 komentarze

  1. zrobiłam kiedyś coś podobnego z serka wiejskiego ale na wytrawnie z wędzonym łososiem. opadł mi ale minimalnie, bo potrzymałam chwilę w piekarniku (w drzwiczki włożyłam drewnianą łyżkę) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak zrobiłam i niestety nic to nie pomogło :(

      Usuń
  2. Mi zawsze opadają;-) ale i tak pycha!

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł, musiał być genialny *-*

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałaś wspaniały pomysł.. Zapisuje przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Troszkę zawsze opadnie, ale nie ma co się przejmować ;) I tak wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny ten suflet! fajny pomysł na zdrowy deser :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale taki zapadły... opadnięty... yyy... zapadnięty.... jak zwał tak zwał! wygląda fajowo!:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda świetnie, mimo że opadł :)

    OdpowiedzUsuń
  9. wow, fajny pomysł z tym sufletem ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jejku, jaki świetny ten suflet :) Musi smakować naprawdę dobrze. Oczywiście zapisuję do zrobienia!

    OdpowiedzUsuń
  11. Skąd Ty bierzesz te wszystkie świetne pomysły !? ;) Smakowicie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Inspiruję się przepisami na blogach, ale akurat ten wymyśliłam sama :)

      Usuń
  12. Troszkę opadł, jednak sięga do brzegu miseczki .Myślę , że taki "opad " jest w normie.
    Kiedys piekłam podobny suflet. ;))

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda bajecznie, na pewno skorzystam z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. różowe Magnum?! ja jak zwykle za murzynami i nic nie wiem:p
    jako wielka miłośniczka serka wiejskiego jestem Ci ogromnie wdzięczna za ten przepis i jeszcze dzisiaj go zrealizuję<3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że jak robiłam ten suflet to pomyślałam sobie, że pewnie Ci się spodoba, bo wiem, że bardzo lubisz serek wiejski :)

      Usuń
  15. mmm ... już mam to wrażenie "rozpływania się w ustach" :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Zapiekałam kiedyś serek wiejski, ale tak o, nie w formie sufletu! Twój pomysł jest genialny, muszę kiedyś spróbować :)
    A te lody, o mamo! CHCĘ! :D

    OdpowiedzUsuń
  17. świetnie wygląda!
    bardzo fajny pomysł ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. kiedy ja ostanio robiłam suflet? nie pamiętam, ale muszę spróbować pieczonej owsianki! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam ostatnio taką pieczoną owsiankę z musli ;-)

      Usuń
  19. te improwizowane śniadania są najlepsze!:) bo nie wiemy co wyjdzie i czy na pewno się uda, a najlepsze jest miłe zaskoczenie, 'bo to jest pyszne!':)

    OdpowiedzUsuń
  20. dżem figowy, jaki on musi być pyszny :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słodki i ma dość dużo owoców w składzie :)

      Usuń
  21. tak cudownie wygląda, że na pewno kiedyś wypróbuję przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  22. suflety niestety mają to do siebie, że opadają
    ale musiał być boski, roztopiony wiejski to niebo w gębie!

    OdpowiedzUsuń
  23. a suflecik pierwsza klasa wyśmienity i elegancki bravo ::)))

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj