187. Buchty z truskawkami i twarożkiem

07 czerwca

Z racji tego, że zostało jeszcze trochę drożdży - padło na buchty. Kiedyś spróbuję zrobić z mąki pełnoziarnistej, ale jak na razie trzymam się po raz kolejny przepisu (zamieniając mleko na napój sojowy) :)

Od pewnego czasu przymierzam się do "skarmelizowania" jakichś owoców, macie jakieś rady jak dobrze to zrobić? :)



Buchty z cynamonem podane z truskawkami i truskawkowym twarożkiem słodzonym cukrem trzcinowym



Naturalny napój sojowy bez cukru jest produktem w 100% roślinnym. Nie zawiera białek mleka krowiego, laktozy, glutenu i pszenicy. Jednocześnie jest źródłem wapnia oraz zawiera witaminy B2, B12 i D.



"Składniki:

20g świeżych drożdży
3 łyżki cukru trzcinowego
250g mąki pszennej
1 jajko
szczypta soli

Przygotowanie:

Mleko podgrzej wraz z drożdżami do czasu, aż będzie letnie (nie gorące, bo drożdże się sparzą i nie będą pracować!). Następnie dodaj tę mleczną mieszankę do miski z cukrem mąką, jajkiem i solą. Wyrób całość na jednolite, elastyczne ciasto, podziel je na 8 równych części i każdą z nich uformuj na kształtną kulę. Przełóż je do naczynia przeznaczonego do gotowania na parze, przykryj ściereczką i pozostaw do napuszenia na ok 15 minut. Po upływie tego czasu gotuj je na parze przez ok 20-25 minut."

You Might Also Like

30 komentarze

  1. Cokolwiek skarmelizujesz - wyjdzie pyszne:) Nie jestem mistrzem śniadań, ani mistrzem kuchni i raczkuję w tych tematach, ale po prostu próbuj i testuj, metoda prób i błędów to jest najlepsza metoda^^

    OdpowiedzUsuń
  2. To sniadanie kojarzy mi sie z letnimi obiadami z dziecinstwa :)
    Jesli chodzi o karmelizowane owoce, zdecydowanie warto je zrobic. Najlepsze ja banany :D

    OdpowiedzUsuń
  3. ja robię na oko: rozpuszczam masło z brązowym cukrem/miodem, jak się rozpuszczą dodaję owoce i karmelizuję. czasem dodaję cynamonu. zawsze jest pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie takie buchty nazywają się pyzami :D Uwielbiam je z sosem truskawkowym :D
    Masełko, cukier na patelnie i nie czekaj dłużej :D

    OdpowiedzUsuń
  5. wyglądają tak genialnie że mam ochotę wgryźć się w monitor :D

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie to są pampuchy. Smak mojego dzieciństwa :)

    pozdrawiam ciepło

    Malwinna

    OdpowiedzUsuń
  7. przypominają wyglądem pudinggi z kaszy mannej :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej, sorry, że pisze pod tym przepisem, ale podałabyś jakiś sprawdzony sposób na pieczoną owsiankę? Najlepiej taką z uzyciem jajka. Prosze o pomoc bo zrobiłam dzisiaj i mi nie wyszła ;(

    OdpowiedzUsuń
  9. wow ale to pieknie wyglada :)
    i truskawki, to co uwielbiam :)
    pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Buchty, jak ja ich dawno nie jadłam! Świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Buchty na parze , ale udane ! Do tego truskaweczki .... :}

    OdpowiedzUsuń
  12. świetne !! domowe są o niebo lepsze od sklepowych !! do tego z truskawkami to już w ogóle poezja ! <3

    OdpowiedzUsuń
  13. o matko jak ja chcę takie zjeść *.*

    OdpowiedzUsuń
  14. W Wielkopolsce są to pyzy :)

    OdpowiedzUsuń
  15. nigdy ich nie jadłam :( kurcze, chciałabym spróbować, ale nie mam jak ich przygotować :( następnym razem zrób też porcję dla mnie! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie masz parowaru? Można zrobić podobno z gazy ;D

      Usuń
  16. Zazdroszczę ci tych śniadań na słodko. Buchty z truskawami obłędne :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Muszę je zrobić, mam zapisane do zrobienia od dłuższego czasu. Wyglądają cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dawno ich nie jadłam. Ale mi narobiłaś ochoty :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Wyglądają cudownie!

    OdpowiedzUsuń
  20. Gdzieś czytałam ze masz 166cm wzrostu i wazysz 44kg. Wiesz wygladasz bardzo ładnie :) Pewnie masz to rodzinnie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Coś pięknego ! Kojarzą mi się z babcinymi słodkościami w wakacje :D

    OdpowiedzUsuń
  22. pompuchy jem raczej na obiad ale na śniadanie też fajnie zjeść taką buchtę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja sie nie najadam słodkim obiadem, ale może wypróbuję je kiedyś w wersji na wytrawnie ;D

      Usuń
  23. kluski na parze to zdecydowanie smak dzieciństwa <3 U mnie jadało się takie z wiśniami w środku polane masełkiem i posypane cukrem mmm...

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj