201. Biszkoptowy omlet gryczany z rabarbarem i budyniem sojowym

21 czerwca

Wygląda trochę jak drożdzówka z budyniem :P A na dworze koszą trawę...uwielbiam ten zapach...


 Biszkoptowy cytrynowy omlet gryczany z rabarbarem podany z waniliowym deserem sojowym Alpro i poppingiem amarantusowym



Składniki:

1 duże jajko
3 łyżki mąki gryczanej
100 g rabarbaru
pół łyżeczki proszku do pieczenia
kilka kropli aromatu cytrynowego
kopiasta łyżeczka cukru trzcinowego
szczypta soli
40 ml mleka migdałowego
tłuszcz do smażenia

Przygotowanie:

Białko ubić na sztywną pianę ze szczyptą soli. 
W drugiej miseczce wymieszać żółtko, cukier, proszek do pieczenia, aromat i mleko migdałowe.
Rozgrzać i natłuścić patelnię, a rabarbar pokroić.
Białka zmiksować z powstałą masą, następnie powoli dodawać do niej mąkę, delikatnie mieszając. 
Na koniec wmieszać rabarbar i przelać ciasto na patelnię.
Smażyć na małym ogniu po około 7 minut z każdej strony.
Udekorować budyniem i poppingiem z amarantusa.

Zajadać :)

You Might Also Like

20 komentarze

  1. rzeczywiście przypomina drożdżówkę! wieeeelką i pyszną! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. I tak myślę, ze chyba nawet podobnie smakował;>?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja lubię jak mnie obudzi dźwięk kosiarki, serio. To takie uspokojające, a potem zapach trawy...
    A potem takie śniadanie!:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda znacznie lepiej niż drożdżówka ! :D Pycha omlecik i duuuuuuuuużo nadzienia <3

    OdpowiedzUsuń
  5. jak miło...myślałam że tylko ja zachwycam się zapachem świeżo koszonej trawy <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Genialnie wygląda to śniadanie, patrząc na samo zdjęcie myślałam, że to własnie drożdżówka :)
    Mam pytanie, widzę, że od dawna spożywasz produkty sojowe, nie zauważyłaś u siebie jakiś skutków ubocznych o jakich wspomina się przy ich okazji? Jakieś problemy hormonalne czy z cerą albo tycie? Bo moje koleżanki bardzo sobie poniszczyły organizmy właśnie przez spożywanie soji ( wegetarianki :) i zastanawiam się na ile to jest cecha indywidualna a na ile jakaś reguła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zauważyłam u siebie żadnych skutków ubocznych, może dlatego, że nie spożywam produktów sojowych zbyt dużo. :)

      Usuń
  7. Ale to pysznie wygląda, wszamałabym, zrobię taki za pare dni, bo narazie nawet miękkiego omleta nie ugryzę.. ;) no i deserek waniliowy, mój faworyt ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Gryczanego jeszcze nie robiłam. Bałam się, że mąka gryczana jest zbyt ciężka, ale skoro wychodzi, spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  9. tego deserku jeszcze nie próbowałam ,ale bardzo mnie kusisz by go kupić i skonsumować na tak smacznym zdrowym biszkopcie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. fajny pomysł na śniadanie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czasami kupuję te sojowe deserki z Alpro, bardzo smaczne. Omlet pysznie nadziany i podany :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Z budyniem *.* Faktycznie, genialny pomysł, robię! :D

    OdpowiedzUsuń
  13. eee tam, dla mnie idealny!
    Z resztą kocham drożdżówki z budyniem! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Brzmi super!;) zaakceptowane;€

    OdpowiedzUsuń
  15. ten pomysł na dekorację ciacha poppingiem- świetny!;)
    Pozdrawiam i dziękuję za dodanie jej do akcji rabarbarowej:)

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj