202. Paczuszki z ciasta filo. Pierwsze podejście :)

22 czerwca

Niedawno kupiłam gotowe płaty z ciasta filo. Czekały w lodówce chyba z tydzień, zanim odważyłam się coś z nimi zrobić. Dużo się naczytałam, że często nie wychodzi, jest za suche itp. Jednak mi się z tym ciastem dobrze pracowało. Wiadomo - kruszy się tak samo jak i francuskie, taka jego uroda. Od tego drugiego jest jednak delikatniejsze i cieńsze. Na pewno jeszcze nie raz je wykorzystam :)

Ciasto filo - (phyllo) oznacza "liść" w języku greckim - przypomina francuskie, ale jest zdecydowanie cieńsze i po upieczeniu rozdziela się na listki. Przygotowuje się je z mąki, wody i odrobiny oleju.


Paczuszki z ciasta filo nadziane masłem orzechowym, nektarynką, bananem i cynamonem/ bananem, serkiem Capri, konfiturą jagodową, płatkami migdałów oprószone cukrem pudrem trzcinowym



Składniki (na 4 sztuki)

8 płatów ciasta filo
rozpuszczone masło
dowolne dodatki (u mnie jak w opisie)

Przygotowanie:

1. Nagrzać piekarnik do 180 stopni.
2. Płat posmarować masłem i nałożyć na niego następny płat również natłuszczony. (Wystarczą dwa płaty na jedno ciastko)
2. Na każdy tak przygotowany płat nakładać ulubione dodatki. (U mnie jak w opisie)
3. Piec około 13 minut.
4. Podawać posypane cukrem pudrem.

Smacznego!

You Might Also Like

22 komentarze

  1. Zaszalałaś! :D To musi smakować genialnie. Capri - ostatnio mój ulubiony serek, konfitura, banan... Nie sposób pogardzić ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. O kurze *.* Wyglądają jak z najlepszej cukierni :D Zawsze chciałam spróbować tego ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Troszeczkę przypomina mi ciasto francuskie :) Smacznie wyglada; D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale jest duuuużo cieńsze i duuuużo mniej tłuste :)

      Usuń
  4. na miniaturce myślałam że to naleśniki xD

    OdpowiedzUsuń
  5. tak nadziane ciacho musiało smakować nieziemsko *-* cudownie !!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ślicznie wyglądają :) Musiały być pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham to ciasto, nawet bardziej niż francuskie! W Grecji ciągle się nim zajadałam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. podziel się! wyglądają wspaniale :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Capri- uwielbiam!
    Fajnie wuglądają :)
    Nominowałam Cię do Liebster Blog Award ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. O, no proszę, o takim cieście jeszcze nie słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pysznie nadziane i fajnie się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
  12. słyszałam o tym cieście, muszę poszukac i zakupic, bo bardzo mnie ciekawi ;) twoje śniadanko zjaaadłabym ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jakie to ładne jest!:) Ciasta filo nie robiłam ani nigdy próbowałam, ale jeśli podobne do francuskiego, to na pewno by smakowało;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Paczuszki z pyszną zawartoscią , czyli super nadzieniem . Poproszę chociaż o jedną paczuszkę :}

    OdpowiedzUsuń
  15. Oho, to wygląda świetnie! Takie ciacha na śniadanie- to lubię!

    OdpowiedzUsuń
  16. Pierwszy raz? Wyglądają jak zrobione przez profesjonalistkę :) Jestem pełna podziwu.

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj