317. Makowe krążki i niespodzianka.

16 września

Chciałam stworzyć coś, co smakowałoby jak makowiec...i  wyszło! Krążki były delikatne i kruche, mocno makowe, a w dodatku bardzo sycące. Co do niespodzianki to nie jest za specjalnie udana, bo testowałam patelnię, która była nagrodą za udział w konkursie. Muszę jeszcze z nią trochę poćwiczyć. Mimo to dodaję zdjęcie ;D

Biszkoptowe krążki makowe z mąki graham podane z figami i serkiem wiejskim



Koślawe serducho :)


MAKOWE KRĄŻKI BISZKOPTOWE /1 porcja/

Skladniki:

4 łyżki maku (40 g)
2 kopiaste łyżki mąki graham
jajko
łyżka cukru pudru trzcinowego
kilka kropli aromatu do makowca
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
łyżka mleka
sól

Przygotowanie:


1. Mak zalać wrzątkiem centymetr powyżej jego wysokości i zostawić na około godzinę.
2. Żółtko oddzielić od białka. Białko ubić na sztywno z połową cukru pudru i solą. 
3. Żółtko ubić na jasną i puszystą masę z resztą cukru i mlekiem, połączyć z makiem.
4. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia i dodać do masy wraz z aromatem.
5. Do ubitego białka wlewać powoli masę żółtkową i delikatnie wymieszać łopatką. Wciąż mieszając, stopniowo wsypywać mąkę.
Piec w nagrzanej i natłuszczonej "pączkownicy" około 5 minut. 

Smacznego!



You Might Also Like

21 komentarze

  1. te krążki wyglądają genialnie! takie pulchniutkie i z makiem<3 mmm. można przepis?:)

    OdpowiedzUsuń
  2. obłędne są te krążki, nie mogę przestać się na nie patrzeć *-*

    OdpowiedzUsuń
  3. tez mam maszynkę do tych krążków, ale jakoś nigdy nie próbowałam ich zrobić. Czas to zmienić i to szybko :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie te krążki są super!

    OdpowiedzUsuń
  5. wow, ale fantastyczne! :)
    zrób mi kiedyś takie!

    OdpowiedzUsuń
  6. serducho mimo, że koślawe to i tak urocze :)

    OdpowiedzUsuń
  7. to serducho jest urocze, hah :D
    makowiec, aż mi się święta przypomniały :>

    OdpowiedzUsuń
  8. Podeślij mi na nie przepis, bo narobiłaś mi strasznej ochoty na makowiec!

    OdpowiedzUsuń
  9. Te krążki wyglądają świetnie, ciekawy pomysł warty wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też chcę przepis <3 :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowne! Mak i figi to bardzo zgrany duet. (;

    OdpowiedzUsuń
  12. Chcę takie urządzenie do tych krążków ! Zawsze tak nimi kusisz :) A makowce uwielbiam i w ogóle wszystko z makiem ;p

    OdpowiedzUsuń
  13. ale świetne te krążki! :) jestem podekscytowana ;) a mak uwielbiam <3

    OdpowiedzUsuń
  14. te twoje krężki - a'la pączusie, zawsze chciałam spróbować :) wyglądają tak pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne są te krążki :) Bardzo fajny pomysł a śniadanie

    OdpowiedzUsuń
  16. pączkownica??? xd hahahaha padłam, super! Wyglądają obłędnie :D kocham makowcaaa <3

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj