341. Makaron na budyniu dyniowym z karmelizowaną pigwą

10 października

Wszyscy mają dynię...mam i ja! Przepis na budyń dyniowy mam wydrukowany już przeszło od miesiąca, ale w końcu kupiłam kawałek dyni i w końcu mogłam go zrobić. :) 

Jakiś czas temu firma Elovena wystąpiła z propozycją przetestowania nowych produktów - makaronów. Jak zapewne wiecie, firma ta oferuje owsianki i przekąski owsiane W tym roku postanowiła jednak poszerzyć ją o makarony w 100% wytwarzane z pszenicy durum. Nie przepadam z makaronami jajecznymi, dlatego te szczególnie przypadły mi do gustu. W paczce otrzymałam dwa rodzaje makaronu: kokardki oraz świderki. Pierwszego z nich użyłam w dzisiejszym śniadaniu, które po raz chyba już trzeci z kolei, mogę nazwać śniadaniem 3 w 1 - miałam bowiem ochotę na dynię, makaron i budyń. Wszystko to połączyłam w jednej miseczce, a efekt poniżej  :)

Co zaś do pigwy, to zdecydowanie nie będzie z tego przyjaźni. Jest twarda i kwaśna, a części jadalnej jest niewiele. Na szczęście skarmelizowana w syropie klonowym smakowała całkiem nieźle. Nie polecam jednak  spożywania jej na surowo.

Budyń z tego przepisu z tym, że ja dałam 300 ml mleka żeby uzyskać gęstszą konsystencję.

Kokardki na budyniu dyniowym i mleku owsianym podane z karmelizowaną w syropie klonowym pigwą, twarogiem naturalnym i jagodami Goji
Pasta with pumpkin pudding served with caramelized quince, natural cheese and goji berries



MAKARON NA BUDYNIU DYNIOWYM Z KARMELIZOWANĄ PIGWĄ
Składniki:
300 ml mleka owsianego
łyzka cukru trzcinowego
170 g miąższu dyni
2 łyżki mąki ziemniaczanej + 80 ml mleka owsianego
kilka kropli aromatu waniliowego
szczypta soli
50 g makaronu kokardki 
dojrzała pigwa
2 łyżki syropu klonowego
Przygotowanie:
Makaron ugotować według wskazówek podanych na opakowaniu.
W rondelku zagotować mleko z cukrem i solą, dodać pokrojoną w kostkę dynię i gotować na wolnym ogniu około 25 minut. 
Zmiksować na gładką masę.
Mąkę rozprowadzić w 80 ml mleka owsianego i wlać do powstałej masy. 
Zagotować masę budyniową, cały czas mieszając.
Gotowy budyń połączyć z makaronem, przelać do miseczki, udekorować pigwą uprzednio skarmelizowaną w dwóch łyżkach syropu klonowego, serkiem oraz jagodami Goji.

Smacznego!

You Might Also Like

12 komentarze

  1. No, a ja jeszcze nigdy nie próbowałam dyni.. :P

    OdpowiedzUsuń
  2. ooooo MNIAM !
    Zrób mi , zrób, zrób PROOOSZĘ <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Zastanawiałam się ostatnio nad zakupem pigwy ale jakoś się nie odważyłam ;/ Mówisz, że jest kwaśna...hehe teraz tego mi trzeba :) Śniadanie bardzo smaczne

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pysznie....musze spróbować taki budyń, tylko zrobić go z mąki pp :)

    OdpowiedzUsuń
  5. cudowna łyżeczka ♥
    można wiedzieć, gdzie ją kupiłaś?

    OdpowiedzUsuń
  6. mmm, aż nie wiem, co jest najlepsze w tym Twoim śniadaniu :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ile dobrego dzisiaj u Ciebie<3

    OdpowiedzUsuń
  8. prezentuje się kusząco! a z pigwy to jadłam tylko dżem i piłam nalewkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. smakowita makaronowa propozycja ! pierwszy raz widzę takie połączenie i od razu je polubiłam, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj