366. Placki z kaszy gryczanej i serka wiejskiego

04 listopada

Po niedzielnym obiedzie zostało trochę kaszy gryczanej, więc trzeba było ją jakoś rozsądnie spożytkować :) Placki z kaszy chodziły za mną już od dawna. Żałuję, że zdecydowałam się je zrobić dopiero dzisiaj. Połączenie wyrazistej kaszy i ciągnącego się serka wiejskiego, posmak miodu i cynamonu. Do tego waniliowa czekolada na gorąco i można stawiać czoła poniedziałkowi :)


Budyniowe cynamonowe placki z kaszy gryczanej i serka wiejskiego z miodem podane z bananem i waniliową czekoladą na gorąco




PLACKI Z KASZY GRYCZANEJ I SERKA WIEJSKIEGO
[przepis autorski]

pół woreczka ugotowanej kaszy gryczanej prażonej 
2 łyżki serka wiejskiego 
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
łyżeczka miodu
kilka kropli ekstraktu waniliowego
szczypta cynamonu
3 łyżki budyniu krówkowego (25 g)
szczypta soli
1 średnie jajko

1. Kaszę ugotować najlepiej w mleku i wodzie w proporcjach 1:1 ze szczyptą soli.
2. Po ostudzeniu wymieszać z serkiem wiejskim, jajkiem, miodem, ekstraktem.
3. Następnie dodać proszek do pieczenia, cynamon, budyń i szczyptę soli.
4. Wymieszać na gładką masę.
5. Smażyć na niewielkim ogniu po około 7 minut z każdej strony.
6. Podawać z ulubionymi dodatkami.

Smacznego!

You Might Also Like

28 komentarze

  1. Smakowicie wygląda ale najbardziej kubek mi sie podoba.Pozdrawiam.Monika Szlązak

    OdpowiedzUsuń
  2. Boże, ta czekolada była taka gęsta Jak ta na plackach? Jeśli tak, to z chęcią bym ja ukradla!

    OdpowiedzUsuń
  3. jest jakaś szansa na przepis? bo wyglądają obłędnie! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodam wieczorem wraz z innymi zaleglymi przepisami :)

      Usuń
  4. zaintrygowałaś mnie tymi plackami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. z kaszy gryczanej robiłam, ale tylko na wytrawnie... jakoś mi na słodko nie pasuje xd

    OdpowiedzUsuń
  6. Ulala.... jak czekoladowo z rana:) Fajowy kubek, te placuchy jakie grube^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybym nie zapomniala dodac proszku do pieczenia to by byly jeszcze grubsze :)

      Usuń
  7. przepis poproszę :**

    OdpowiedzUsuń
  8. Też mam taki kubeczek :) Już wiem co zrobię z kaszą jak mi zostanie z dnia poprzedniego :) Proszę o przepisz na te placki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Twoje placki jak zawsze - bardziej grube niż szerokie ;) Pyszne śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale kusisz tą czekoladą :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ta czekolada na gorąco! <3 muszę kiedyś spróbować gryczanej na słodko, bo nigdy za nią nie przepadałam

    OdpowiedzUsuń
  12. wiejski uwielbiam, gryczaną zazwyczaj na obiad, ale w formie placków- jak najbardziej jestem chętna wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Łał świetne grubaski Ci wyszły!

    OdpowiedzUsuń
  14. Kaszy gryczanej na słodko jeszcze nie jadłam, ale placuszki to świetny pomysł na jej wykorzystanie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam kaszę gryczaną na słodko! W tych plackach musiala byc obłędna:-)

    OdpowiedzUsuń
  16. To dopiero muszę zrobić . Pychota :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Też mam w planach te z dodatkiem serka wiejskiego! Przekonałaś mnie jeszcze bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jej, pychota! muszę je zrobić... i to bezglutenowe <3 jesteś boska! :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Pyszne są, wprawdzie nie miałam budyniu, dodałam kaszkę ryżowa, kolejnym razem zrobię z budyniem

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj