372. Dyniowe pikelets z karmelizowaną śliwką

10 listopada

Wczoraj kupiłam kawałek przeogromnej dyni i po raz pierwszy zrobiłam dzisiaj z niego puree - wcześniej nie chciałam się za nie zabierać, bo wydawało mi się, że to strasznie pracochłonne. Jakże wielkie więc było moje zdziwienie, gdy dzisiaj zrobiło się dosłownie w 5 minut. Zapach był tak cudownie maślany, że połowę zjadłam prosto z patelni. Od dziś dołączam do grona jego wielbicielek :)

Żytnie dyniowe pikelets z zarodkami pszennymi Sante podane z ubitym mleczkiem kokosowym i karmelizowaną w cukrze dark muscovado śliwką



Zarodki są najcenniejszą częścią ziarna, będąc źródłem substancji bioaktywnych. Na uwagę zasługuje m.in. zawartość błonnika pokarmowego (14%). Wśród witamin, które znajdują się w Zarodkach Pszennych należy wymienić: witaminy z grupy B (B1, B2, B6), witaminę PP czy kwas foliowy. Oprócz witamin są one również źródłem składników mineralnych: potasu, fosforu, magnezu i żelaza.
Zarodek, to część ziarna, z której wyrasta roślina. Mimo niewielkich rozmiarów, skondensowane są w nim wszystkie wartości odżywcze, których potrzebuje roślina by prawidłowo się rozwijać. Z tego względu można je określić mianem naturalnego koncentratu, pełnego witamin i składników odżywczych.



Dyniowe pikelets

100 g puree z dyni
pół szklanki mąki żytniej razowej
łyżka zarodków pszennych
pół łyżeczki proszku do pieczenia
aromat pomarańczowy
łyżeczka miodu
jajko
cynamon
kardamon
pieprz

Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia. Dodać jajko, zarodki, aromat, puree z dyni i miód.
Zmiksować na gładką masę i dodać przyprawy.  Formować łyżką małe placuszki. Smażyć na natłuszczonej patelni około minuty z każdej strony.

Smacznego!

You Might Also Like

14 komentarze

  1. Dyniowe placki...Wstyd, bo w tym sezonie jadłam jedynie raz! :o

    OdpowiedzUsuń
  2. ale kuszące! a opis jeszcze bardziej :)
    jak ja uwielbiam Twojego psa <3

    OdpowiedzUsuń
  3. fajne grubaski dyniowe ci wszyły ! najlepsze takie pulchne, puszyste ! :) a dynia zdecydowanie warta poświęcenia tych minut by potem stworzyć coś tak smacznego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ma w sobie dynię. To mi wystarczy, żeby stwierdzić, że na pewno smakowało obłędnie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają wspaniale ... i te śliwki *.*

    OdpowiedzUsuń
  6. opowiadaj, jak to zrobić. Coś cudnego!

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda bardzo smacznie:) śliczny piesek:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przedostatnie zdjęcie jest przeurocze jak ten słodziak :D Śniadanie przepyszne

    OdpowiedzUsuń
  9. o tak, dynia tak pięknie pachnie! tzn to dyniowe puree <3
    a pikelets, muszę zrobić! genialnie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  10. cudny psiak! zdecydowanie przyćmił dzisiejsze śniadanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. jej! jaki puszysty! i uroczy piesek :)

    OdpowiedzUsuń
  12. cudne grubaski! i przesłodki pies :3

    OdpowiedzUsuń
  13. kolor mają świetny! swoją drogą... uprzedziłaś mnie tym połączeniem śliwki i kokosa, bo planuję je właśnie na jutrzejsze śniadanie! :D

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj