401. Wegańskie placuszki z masy makowej

09 grudnia


Odłożyłam sobie dwie łyżki masy makowej, bo te placuszki mam na liście "do zrobienia" prawie od roku. Smakują jak makowiec - są słodkie i lekko mleczne. Do tego aronia, która złagodziła słodycz masy makowej oraz najlepsza na świecie ricotta! Jak dla mnie smakuje jak ta prawdziwa, którą miałam okazje jeść we Włoszech. Do tej z Lidla już raczej nie powrócę.

Następnym razem nie będę dodawać owoców do środka, to wyjdą grubsze :)

Wegańskie placuszki z masy makowej na waniliowym napoju sojowym 
podane z aronią i ricottą


Wegańskie placuszki z masy makowej
/1 porcja/

85 g mąki z pszenicy durum
125 g masy makowej na mleku roślinnym
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
80 ml waniliowego mleka sojowego
1 łyżeczka oleju kokosowego
garść aronii

Wszystkie składniki oprócz owoców dokładnie zmiksować. 
Następnie wmieszać do ciasta aronię.
Ciasto powinno być bardzo gęste.
Smażyć na dobrze natłuszczonej i rozgrzanej patelni z obu stron. 
Podawać z dowolnymi dodatkami. 

Smacznego!

You Might Also Like

19 komentarze

  1. Wyglądaja na bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mogę jeść mak od samego rana, więc placuszki dla mnie super ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyjątkowo zgrane śniadanie do talerzyka, kolorystycznie pięknie!:) jakoś tam świątecznie u Ciebie, dzisiaj w ogóle nie czuję świąt... to przez tą parszywą odwilż!:(

    OdpowiedzUsuń
  4. Już niedługo i mnie będzie masa makowa! Trzeba będzie trochę podkraść, zanim cała trafi do makowca ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam "makowe" słodkości, wszelkie ciasta, bułki... więc takie placki kradną moje serducho ! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Makowe placki :D Rewelacja - święta tuż, tuż :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale to musiało być dobre *.*
    Makowe placki lecą na listę ''do zrobienia'' :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja w tym roku placuszków z masy makowej sobie nie daruję :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja je chce!!!
    A jaką kupujesz jeżeli można wiedzieć? :P W sumie to tej z Lidla chyba nie jadłam :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam do niego spory kawałek, ale przy okazji spróbuję :) Jak na razie dla mnie ta z lidla jest najlepsza z tych co jadłam :)
      Jak zrobię masę makową, to takie placki będą pierwsze na liście do zrobienia!

      Usuń
  10. z masy makowej? nie widziałam ich jeszcze szczerze mówiąc, ale uwielbiam masę makową, więc na pewno odpowiadają mojemu gustowi :D

    OdpowiedzUsuń
  11. masę makową tak lubię, że mogę ją wyjadac łyżeczką z puszki :p

    OdpowiedzUsuń
  12. z masy makowej? no genialne! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Podoba mi się pomysł na placki - takie świąteczne :) O, aronia!

    OdpowiedzUsuń
  14. one nie są wegańskie skoro mają ricotte...no i masa makowa ma miód..;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ricotty nie ma w skladzie, a w obecnosc miodu w kupnej masie szczerze watpie :-) takze sa weganskie :)

      Usuń
  15. a gdzie przepis bo nie moge znalesc?

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj