464. Knedle z truskawkami!

10 lutego

Za oknem pełne słońce na błękitnym niebie, a na talerzu truskawki. Czerwiec? Do niego jeszcze daleko, ale można sobie chociaż wyobrazić lato, jedząc na śniadanie... knedle z truskawkami! Truskawki co prawda hiszpańskie, ale pachną równie pięknie co nasze polskie. Jedno z lepszych śniadań do powtórzenia. Zdecydowanie. 

 Pszenno-żytnie knedle z truskawkami podane z jogurtem naturalnym i kandyzowanym cukrem
Wheat-rye bread dumplings stuffed with strawberries served with yoghurt and candied sugar


KNEDLE Z TRUSKAWKAMI
/1 porcja/

150 g puree ziemniaczanego
30 g mąki pszennej wrocławskiej
1 małe jajko
łyżeczka cukru pudru trzcinowego
szczypta soli
truskawki ( w tym dwie duże do nadziania)
łyżeczka pasty waniliowej

1. Puree zmieszać z jajkiem za pomocą widelca.
2. Dodać obie mąki, cukier puder, sól i pastę waniliową.
3. Wszystko wymieszać na gładką masę.
4. Zwilżonymi dłońmi formować placuszki, w środek wkładać kawałek truskawki, formować kuleczki.
5. Zagotować wodę.
6. Knedle gotować ok. 7 minut.
7. Po tym czasie wyjąć i pozwolić trochę odparować.
8. Podawać z jogurtem naturalnym, cukrem kandyz i truskawkami.

Smacznego!


You Might Also Like

20 komentarze

  1. jadłam knedle ze śliwkami, jednak i tak nie smakują mi tak, jak te ze śliwkami :3

    OdpowiedzUsuń
  2. knedle z truskawkami, jak we wczesnym dzieciństwie u mnie! ze śliwkami albo z truskawkami, najbardziej takie lubiłam i śmietana jeszcze z cukrem do tego, chociaż z jogurtem też pyszne. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w domu smietany nikt nie kupuje, takze z jogurtem :)

      Usuń
  3. Jeszcze nigdy nie robiłam knedli. Zawsze się boję, że mi się rozpadną w gotowaniu. Twoje wyglądają cudownie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. zaczepista propozycja, udały Ci sie wyśmienicie WOW !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ja dawno nie jadłam knedli! Z truskawkami musiały być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Geniusz :D
    Ale mam teraz ochotę na truskawki :3

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja knedle jadłam tylko w wersji ze śliwkami i niezbyt mi smakowały, ale Twoje prezentują się całkiem smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale mam ochotę na te knedelki , wygladają cudownie <3 !

    OdpowiedzUsuń
  9. Powinni karać za robienie smaka na takie śniadanie! :D

    OdpowiedzUsuń
  10. knedle z truskawkami, od razu wyczuwam latoo <3

    OdpowiedzUsuń
  11. na twoim talerzu lato zawitało! już się nie umiem doczekać tych knedli, kiedy będą nasze owoce :)

    OdpowiedzUsuń
  12. jakoś nie przepadam za tymi z ziemniaków , mimo że jestem ziemniakożercą ;)
    ale kto wie, może te truskawki by mnie przekonały :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Ech, jak ja dawno nie jadłam knedli..
    Ale mnie wprawiłaś w letni nastrój! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. o masakra to mi narobiłaś smaka na knedle!
    www.neciaaa1991.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj