592. Czekoladowy sernik ze struclą jabłkową i paczka z Austrii!

13 lipca


Czekoladowo-jagodowy* sernik zapieczony ze struclą jabłkową



* jagody + konfitura jagodowa

***
Wczoraj na poczcie odebrałam tajemniczą przesyłkę z Austrii. Niosąc ją do domu, nie mogłam się doczekać aż ją otworzę! W środku znalazłam cztery pyszne ciasta:
  • strudel z jabłkami (Ölz Apfelstrudel) 400 g,
  • strudel z makiem (Ölz Mohn Strudel) 350 g,
  • strudel z masą orzechową (Ölz Nuss Strude) 350 g oraz
  • chałkę z rodzynkami (Ölz Rosinenzopf) 600 g.
  • trzy deseczki śniadaniowe, które są przeurocze!
Produkty firmy Ölz miałam okazję jeść już dwa razy (struclę bożonarodzeniową i makowiec). Można kupić je np. w Kauflandzie. Muszę przyznać, że jakościowo przewyższają gotowe produkty tego typu, wyróżniając się  lepszym składem (choć wiadomo, że nie idealnym), krótkim terminem przydatności (co świadczy o małej ilości dodatków, mających zapewnić świeżość) i naprawdę dobrym smakiem! No ale nie ma się co dziwić, w końcu to produkt szwajcarski, a nasze polskie "gotowe ciasta" nie mogą się z nimi równać. 

Ölz Apfelstrudel 400g
Dziś śniadaniowa wariacja z jabłkowym strudlem. Producent zapewnia, że jest to pyszne ciasto drożdżowe z dużą ilością jabłek w owocowym nadzieniu, które faktycznie jest wyjątkowo soczyste i smakuje prawie jak domowe! Zwykle produkty tego typu mają chemiczny posmak i zapach, są przesłodzone, a ciasto jest za suche lub zbyt mokre. Tutaj przyznam, że mocno się zdziwiłam, bo słodycz jest idealnie wyważona, a ciasto mięciutkie i pachnące i z przyjemnością się je zjada. Cała strucla zniknęła w mgnieniu oka! Oczywiście, gdy jest taka okazja - piekę domowe ciasto. Jednak gdy brak nam czasu, a goście u drzwi - polecam to ciasto z całego serca! Ölz radzi, by krótko podpiec ją w piekarniku, żeby zyskała smak ciasta dopiero co upieczonego w domu. Moja wersja właśnie tak smakowała. Pyszna, soczysta słodko-kwaśna strucla otulona sernikową chmurką czekoladową z dodatkiem jagód. Jedno z lepszych śniadań w ostatnim czasie!





SERNIK ZAPIECZONY ZE STRUCLĄ JABŁKOWĄ
/1 PORCJA/
/przepis autorski/

200 g twarogu sernikowego
1 jajko
2 łyżki budyniu czekoladowego
łyżeczka cukru trzcinowego
trzy plastry strucli jabłkowej
łyżka konfitury jagodowej (u mnie Materne Jagoda)
szczypta soli

Twaróg zmiksować z pozostałymi składnikami (oprócz strucli) na gładką masę.
Piekarnik rozgrzać do 170 stopni. 
Do naczynia przełożyć masę serową, ułożyć plastry strucli i udekorować jagodami.
Piec około 25 minut.
Po tym czasie wyjąć i zajadać póki ciepłe.

Smacznego!

You Might Also Like

17 komentarze

  1. sernik i jeszcze ze struclą?
    o jacieee, jakie to musiało byc pysznee *-*

    OdpowiedzUsuń
  2. ty to już współpracę i za granicą stale nawiązujesz! gratuluję ;)
    kto by pomyślał - dwa desery w jednym, a do tego jako śniadanie! na samą myśl mi słodko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama jestem zaskoczona, że mój blog tak się podoba zagranicznym firmom! :)

      Usuń
  3. Jeju! Ale pyszności, idealnie! *.*

    OdpowiedzUsuń
  4. Takiego oryginalnego pomysłu na sernik jeszcze nie widziałam! Genialne :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Czegoś takiego jeszcze nie widziałam, świetny pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna paczka :) Zazdroszczę takich wspaniałości :)

    OdpowiedzUsuń
  7. przyznam że z taka przesyłka jeszcze sie nie spotkałam ;)
    ale śniadanie wygląda bezbłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakie świetne połączenie dwóch ciast! Musiało genialnie smakować <3

    OdpowiedzUsuń
  9. kurcze, aż tutaj poczułam zapach tego ciasta...a śniadanie wygląda fantastycznie, domyślam się, że jeszcze lepiej smakowało :D
    gratuluję takiego rozwoju bloga i kolejnej współpracy! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. jakie wymyslne, a nie lepiej zjesc sam sernik i sama strucle?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybym miała na to ochotę, to bym zjadła oddzielnie :)
      Ot, takie "czary mary". Jest tylko jeden warunek: trzeba lubić eksperymenty w kuchni! Tak jak ja :)

      Usuń
  11. ale miałaś paczkę, też bym taką chciała :)
    ciekawy pomysł z tą struclą zapiekaną :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawy pomysł na wypiek! Sama nigdy bym na coś takiego nie wpadła :) Musiało być przepysznie :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj