Fotorelacja z Włoch - cz. I

05 lipca

CZĘŚĆ KULINARNA


Śniadanie obowiązkowo na słodko - mleczna bułeczka z oryginalną ricottą, borówkami i morelami

Jeden ze śniadaniowych bufetów - do wyboru, do koloru! Ja najczęściej wybierałam bułeczki i rogaliki...
 ... oraz owoce i serek zmiksowany z owocami i cukrem :)

 Zakochałam się w melonie! I pomyśleć, że kiedyś za nim nie przepadałam...
 A tutaj takie ciekawe lodowe ciacho :)
 Na obiad królowała pasta...
 ... a na śniadanie - regionalne produkty! 
 Fontanna z wody kokosowej!
 W porze lunchu wszyscy biegli do foccacerii, gdzie kupowali pizzę i focaccię :) Co ciekawe, pizzę w całości jada się tylko na kolację!
 To cudeńko z zielonym nadzieniem to torta insalata - ciacho z ryżowo-szpinakowym farszem i Parmigiano Regiano!
 Pyszna pizza wegetariańska :)
 Makaron z mini cukinią, którą sprzedaje się łącznie z kwiatami :)
 A tutaj tarta z mega słodkim nadzieniem, niestety nie stała się moim ulubionym deserem :)
 Pierożki rządzą! Super cienkie ciasto, szpinakowo-ricottowy farsz i obowiązkowo Parmigiano Regiano - niebo w gębie!
 Kalmary posmakowały mi najbardziej ze wszystkich owoców morza, także najadłam się nimi na zapas :) Co ciekawe w każdej restauracji na stole stoi butelka oliwy z oliwek, której nie żałują tak jak w Polsce :)
 Fritto misto! Czyli smażone owoce morza w cieście - kolejna pychota :)
 A tutaj spaghetti a'lla genovese - z pysznym genueńskim pesto bazyliowym :)
 Lody jogurtowe firmy Sammotana - najlepsze jakie w życiu jadłam! Idealnie słodkie i kremowe
 Słodkości z cukierni... ceny horrendalnie wysokie, ale opłacało się spróbować :)
 Galaretki, cukierki... do wyboru, do koloru :)

 Tradycyjne pandolce liguryjskie - mnie jednak na kolana nie powaliło - ot taki keks z czekoladą i mega chrupką skórką :)
 Foccacia! Jedna pełnoziarnista, druga z oliwkami, trzecia tradycyjna - czyli drożdżowy placek obficie posmarowany oliwą - pychota!
 Sałatka z pomidorów i fasolki, prosciutto crudo czyli surowa szynka :)
 Tradycyjne liguryjskie ciasteczka - podobne w smaku do naszych kruchych ciasteczek, ale jednak mają w sobie to coś :)

 Ciasteczka śniadaniowe - mnie szczególnie zasmakowały te firmy Mullino Bianco :)
 Lodowe torty, kanapki i lubiane przez włoskie dzieci lody owocowe :)
 I znów smażone kalmary... niebo w gębie!
 Sałatka caprese z mozzarellą z bawolego mleka i oliwkami - królowała na kolację :)

 Śniadanie na tarasie z widokiem na panoramę włoskich wioseczek :) Ricotta, śliwki, dżem i tosty :)
 Kraina włoskich serów - nasze "edamskie" i "morskie" produkty seropodobne mogą się schować!
 Włoski bazarek - co dzień w innym mieście!

 Żeby spróbować wszystkich serów, musiałabym chyba spędzić we Włoszech caly rok!
 Lody... czyli mój ulubiony deser - szkoda, że nie mogłam zabrać ich wszystkich ze sobą :(
 Lodów co ciekawe, w sklepach pakowanych pojedynczo nie znajdziecie - możecie je za to kupić po kilkakrotnie wyższej cenie w budkach plażowych ;P

 Magnumy pistacjowe :)
 A tutaj lody sojowe - często nawet tańsze od tradycyjnych :) Istny raj dla wegetarian :)

 Widzicie ten ogromny słoik Nutelli? Włosi kochają Nutellę!
 Ukochane kalmary i rukola, ziemniaczki i oliwa z oliwek - obiad idealny!
 Pizza wegetariańska - z bakłażanem, którego znalazłam dwa rodzaje : fioletowy i czarny! Cienkie ciasto, delikatna mozzarella... pycha!
 Lody Kit Kat i jeżynowe - smaków było tak dużo, że wybierałam kilka minut! Oprócz tego były jeszcze Afer Eight, Snickers i inne popularne batoniki ;)
 Lody morelowe i "kefirowe" - co najlepsze, w nawiasie było napisane "Russia" :) Tak samo nasza sałatka jarzynowa również została podpisana jako wywodząca się z Rosji :) A dziękując za zakupy przeważnie słyszałam "spasiba" ;P
 I znów pasta... rodzajów makaronu są chyba miliony! Jest w czym wybierać. Co więcej, są tanie jak barszcz :)
 Przeogromny wybór szynek i kiełbas - bez sztucznych polepszaczy!
 Włoskie ciasteczka sfogliatini, canestrelli i croissanty
 Serki typu fresca - kiedyś dla mnie istniała tylko ricotta i capri jeśli chodzi o te włoskie ;P
W sklepach jest przeogromny wybór gotowych produktów - tortellini smakowały jak domowe! Włosi są najwyraźniej trochę leniwi - można znaleźć nawet gotowe pokrojone mieszanki warzyw na zupę minestrone, ratatuję, a nawet... pokrojone pieczarki!

***
AKTUALIZACJA! 
Znalazłam jeszcze trochę zdjęć na drugim aparacie :)

 Urocze morelki z listkami
 Suszone pomidory, czyli jeden z moich przysmaków :)


 Maliny i borówki wyglądały ładnie, ale truskawki już trochę sztucznie ;P
 Przysmak liguryjski, czyli tortine salate - z różnymi, wytrawnymi nadzieniami :)
 A tutaj taka ciekawostka - syrop z kwiatów akacji, których w Ligurii było pełno :)
 Cukinie z kwiatami!
 Kraina foccacii :)
 Pizza z anchois na super cienkim spodzie, czyli najlepsza :)
 Pizza wegetariańska pięknie ozdobiona rukolą :)
W lodziarniach o każdej porze dnia było tłoczno :)

***

Jeśli jesteście jeszcze czegoś ciekawi - śmiało pytajcie w komentarzach! :)

You Might Also Like

14 komentarze

  1. śniadanie - idealne połączenie <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Jejuu to wszystko wygląda tak smacznie, że czuję się jeszcze bardziej zmotywowana do odkładania na moją włoską wyprawę :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Ile lodów! Lodowy lodowy RAJ!
    Wszytsko wygląda nieziemsko.
    A fontanna z wody kokosowej? O matko..
    Jedno wielki WOW ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowna fotorelacja! Ile ja bym dała aby tam być eh...pomarzyć zawsze można :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lody sojowe to raj dla Wegan. Wegetarianie przecież mleko piją ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. aaaaaaaa, chcę tam! i czekam na drugą część relacji!

    OdpowiedzUsuń
  7. świetna relacja! ile tam pyszności! aż nie wiadomo na co spojrzeć, wszystko przykuwa wzrok :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ile pyszności! Zazdroszczę podróży! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tyle smakołyków, czasem tęsknie za włoską kuchnią.. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. we Włoszech oszalałam z kulinarnego szczęścia ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. CUDOWNE, CUDOWNE, CUDOWNE ! WIELE można zobaczyć z Twoich zdjęć- poczułam się jak we Włoszech ! PS Jaki masz aparat ?

    OdpowiedzUsuń
  12. Ależ się rozmarzyłam... :( Super zdjęcia! :)

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj