619. Tofuomlet + zdjęcia z Poczdamu!

08 sierpnia

Tofuomlet z mąki kokosowej smażony na oleju z orzechów ziemnych podany ze śliwką, truskawkami, Fruttissimą, wiórkami kokosa i bazylią



W końcu go zrobiłam :) Już dawno miałam go w planach, jednak nigdzie nie mogłam znaleźć tofu silken. Część kostki, która została po wczorajszym tofurniku, dodałam do ciasta. Do tego mąka kokosowa, dzięki której omlet zyskał mocno kokosowy smak. Całość podałam z truskawkami, które już niebawem zapewne znikną ze sklepów. Na szczęście pojawiły się śliwki, czyli jedne z moich ulubionych owoców. :)

Sam omlet wyszedł wyjątkowo puszysty, więc stawiam go na miejscu numer 3 wśród najwyższych :)

Dodaję też trochę zdjęć z mojej urodzinowej wycieczki do Poczdamu!








 Najlepsze ciacho drożdżowe ze śliwkami jakie jadłam! 
 Starówka w stylu holenderskim
 Piekarnia bio, więc i ceny wyższe :) Nawet kawa była bio! :)
 Owoce w horrendalnie wysokich cenach :D Cieszmy się naszymi :)
 Lody, czyli mój ulubiony deser, musiały zostać sfotografowane ;D
 Toblerone wymiata!
 To chyba odpowiednik naszych Carte d'Or...

 Samoobsługa :)
 Obiad w azjatyckiej knajpce - kurczak z warzywami i ryżem w sosie curry z mleczkiem kokosowym
 Wersja wegetariańska! Smażony makaron, tofu z warzywami (pędy bambusa, grzyby mun itp.) w sosie z trawą cytrynową - pychota!

***




TOFUOMLET Z MĄKI KOKOSOWEJ
/przepis autorski/

20 g mąki kokosowej
15 g mąki pszennej graham
2 jajka
szczypta soli
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
łyżeczka oleju z orzechów ziemnych
80 g tofu silken
kilka kropli ekstraktu z wanilii

Wszystkie składniki oprócz oleju zmiksować na gładką masę i odstawić na 15 minut.
Patelnię natłuścić i dobrze rozgrzać.
Przelać masę na patelnię i smażyć na małym (!) ogniu około 5 minut.
Następnie omlet przewrócić najlepiej za pomocą silikonowej łopatki na drugą stronę i smażyć jeszcze 3 minuty.
Zdjąć z patelni i podawać.

Smacznego!


 Ten przepis bierze udział w urodzinowym konkursie u Veggie :)

You Might Also Like

15 komentarze

  1. ale grubas *-*
    przez te zdjęcia narobiłaś mi ogromenj ochoty na lody :D
    a no i piękna jesteś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. haha, nie widzę nic oprócz tego ciasta drożdżowego :D
    naprawdę piękne zdjęcia. no i uśmiech na twarzy - bezcenny!

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, kusisz tymi pysznościami! A omlet wyrośnięty niesamowicie! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Jej jakie pyszności mają w tych Niemczech *.*
    A omlet taki piękny ci wyszedł. ( z resztą jak wszystkie co robisz :)). Mogłabym prosić o przepis ?

    OdpowiedzUsuń
  5. Tofu chyba wszedzie się sprawdza :D Świetny omlet :) Podzielisz się przepisem? :)
    Piękna architektura, cudowne jedzenie...wyjazd chyba się udał :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Można prosić o przepis na ten omlet? :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Dużo pięknych wspomnień :)
    A ten omlet.... Nie skomentuję, bo wiadomo, że genialny!

    OdpowiedzUsuń
  8. Genilane zdjecia, jestes bardzo ładna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudownie spędzony czas <3 Jesteś bardzo ładna! :) A omlet jak zawsze grubas :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Fantastyczne zdjęcia. Te widoki są piękne.
    A omlet z tofu koniecznie muszę zrobić, aż dziwne, że jeszcze go nie zrobiłam :P Jestem ciekawa połączenia letnich truskawek z jesiennymi śliwkami :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Masz piękną urodę i kolor włosów! ;) Zazdroszczę heh :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dużo ostatnio u Ciebie tofu... Ale to smacznie :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale super, ja jakoś jeszcze nie zaprzyjaźniłam się za bardzo z silken tofu, ale mam w lodówce, więc wypróbuję, koniecznie :-)

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj