87. Leniwe z jogurtem i sosem owocowym - jak babcine :)

26 lutego

Kolejny etap mojej podróży po smakach dzieciństwa :) Dziś pierwszy raz robiłam leniwe i muszę przyznać, że w smaku identyczne jak te robione przez babcię :) Idealnie mięciutkie, nie za twarde. Początkowo bałam się, że się rozlecą w wodzie przez to, że twaróg był trochę mokry. Na szczęście nic takiego się nie zdarzyło. Pycha, polecam!


Leniwe z mąki pełnoziarnistej podane z jogurtem i sosem z owoców leśnych





Składniki:

1 duże jajko
szklanka mąki pełnoziarnistej
kostka twarogu mielonego 250g (u mnie OSM Czarnków)
szczypta soli

Przygotowanie:

1. Wszystkie składniki oprócz trzech łyżek mąki wrzucić do jednej miski i połączyć ugniatając
2. Przenieść masę na posypaną mąką stolnicę.
3. Zagniatać ciasto aż do połączenia się składników.
4. Uformować wałek i powycinać z niego kluseczki.
5. Wrzucać na wrzącą wodę i gotować około 4 minut.
6. Podawać z ulubionymi dodatkami.

Smacznego!


You Might Also Like

35 komentarze

  1. Muszę kiedyś sobie takie zrobić, chociaż smak mojego dzieciństwa to z pewnością nie był;d

    OdpowiedzUsuń
  2. Od zawsze uwielbiam leniwe<3

    OdpowiedzUsuń
  3. gdy widzę napis 'jak u babci' to od razu biorę! w ciemno! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. cudne te leniwce !!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Smak dzieciństw mi przypomniałaś :-) pychota

    OdpowiedzUsuń
  6. Zjadłabym takie kluseczki:)

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam wszystko co przypomina babcine dania :) pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kształtne Ci wyszły, bardzo apetyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. a mnie w dzieciństwie nie raczyli takimi smakołykami i dopiero z rok temu odkryłam smak leniwych:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie pamiętam, kiedy ostatnio jadłam, a są takie pyszne :<

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj, zdecydowanie pyszne śniadanie! Chyba nie ma osoby, która nie lubi leniwych :D

    OdpowiedzUsuń
  12. pyszne leniwe kluchy uwielbiam je !

    OdpowiedzUsuń
  13. Mi babcia nigdy takich nie robiła. Sama zaczęłam je robić:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kiedyś próbowałam zrobić i się rozpadły ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zrobić z moich proporcji - sprawdzone ;)

      Usuń
  15. Kocham leniwe, smak dzieciństwa <3 Dziś miałam na obiad. Ja posypuję je bułką tartą (podsmażoną) cukrem i polewam roztopionym masłem - niebo :D

    OdpowiedzUsuń
  16. a ja leniwe pamiętam ze szkolnej stołówki, nie od babci :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja se stołówki pamiętam naleśniki, makaron z serem i placki ziemniaczane;) całkiem dobre były :)

      Usuń
  17. nie wiem który raz to mówię, ale uwielbiam Twoje kuchenne wyczyny :D

    OdpowiedzUsuń
  18. u babci to chyba ich nigdy nie jadłam ;) ale moja mama takie robi.

    OdpowiedzUsuń
  19. prosty przepis, a są takie pyszne:)
    wypróbuję niebaweem :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Ile sztuk Ci wyszło z tego przepisu ?:D

    OdpowiedzUsuń
  21. uwielbiam wszystkie kluski i kluseczki! ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. nie przepadam za leniwymi, ale w takim wydaniu mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  23. chodzą za mną takie leniwe, nawet kostka twarogi w lodówce na nie czeka.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. o kurczę, kupę czasu już leniwych nie jadłam :p

    OdpowiedzUsuń
  25. Okurcze, jak one wyśmienicie wyglądają!
    Uwielbiam Twój talerzyk :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Uwielbiam leniwe ♥ Bosko wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  27. ...ależ smakowicie wyglądają ;D

    OdpowiedzUsuń
  28. mówil Ci już ktoś, że wyglądają genialnie? jeśli nie to ja mówię :D i ten sos, to musi być pyszne, bo nigdy nie jadłam to do końca tego nie wiem xD

    OdpowiedzUsuń
  29. Cześć. :) Dodaj banerek akcji "różowa kuchnia", żeby Twój wpis został zaakceptowany. :)

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj