646. Owsiane ciastko z tahini!

04 września

To było najlepsze owsiane ciacho, jakie do tej pory udało mi się upiec! Soczyste borówki, mocno sezamowe za sprawą tahini i mąki sezamowej. Do tego roztapiające się gwiazdeczki z czekolady, daktyle i orzechy makadamia. Nic dodać, nic ująć, istny raj dla podniebienia :)


Sezamowe ciastko z płatków owsianych nadziane borówkami, daktylami bio, gwiazdkami magic stars oraz orzechami makadamia podane z tahini naturalnym




A lato wciąż trwa, 22 stopnie w cieniu. Trzeba korzystać z pogody, póki się da! :)


OWSIANE CIASTKO Z BORÓWKAMI I TAHINI
/przepis własny/

50 g płatków owsianych
20 g mąki sezamowej
jajko
ok. 3 łyżek jogurtu naturalnego
łyżka syropu daktylowego
4 duże daktyle suszone bez pestek bio
szczypta soli
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
garść borówek
tahini naturalne do podania
kilka gwiazdek magic stars (może być zwykła czekolada)
3 orzechy makadamia (mogą być inne)
łyżeczka masła klarowanego (u mnie ghee)

Płatki owsiane wymieszać z mąką, solą, proszkiem do pieczenia. Jajko zmiksować z jogurtem, syropem i rozpuszczonym masłem. Połączyć składniki mokre z suchymi.
Do masy dodać borówki, część pokrojonych daktyli i pokruszone orzechy.
Przelać masę do naczynia, na wierzchu ułożyć resztę daktyli i czekoladowe gwiazdki.
Piec około 30 minut w 200 stopniach (u mnie "tryb ciasto")
Po tym czasie wyjąć, polać tahini, ostudzić i podawać.

Smacznego!

Ten przepis bierze udział w urodzinowym konkursie u Veggie :)

You Might Also Like

13 komentarze

  1. jakby ktoś mi robił rano takie cuda jak ty podajesz... :) rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  2. to prawda, cieplutko się zrobiło :)
    nic nie zastąpi owsianych ciast na śniadanie - najlepsze! pysznie skomponowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla oczu to też raj, nie tylko dla podniebienia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale dziś wszędzie śliwkowo! :)
    Z tahini musiało być świetne!

    OdpowiedzUsuń
  5. chętnie wykorzystam przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda jak prawdziwe ciasto :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Trochę się bałem, bo nie miałem borówek, tylko mrożone jeżyny z Pińczowa, ale zdecydowałem się i zrobiłem. Ciasteczka wyszły wspaniałe, wszystkim smakowały i zniknęły bardzo szybko. Będę musiał zrobić następne, muszę przeliczyć składniki na większą ilość. Dziękuję za wspaniały przepis i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj