645. Dynia w wegańskim cieście sezamowym!

03 września

 Dynia w wegańskim cieście sezamowym* z ekologicznej mąki sojowej Symbio i mąki kokosowej podana z kandyzowanym pomelo, borówkami i serkiem kokosowym



Ogromny kawałek dyni, który dostałam od babci, wyjątkowo ładnie się kroił  (w kawałki podobne do ananasa) i dzięki temu wpadłam na pomysł, by takie własnie kawałki zatopić w cieście... i usmażyć! W dodatku w wegańskim cieście z tahini zrobionym z  mąki sojowej i kokosowej. Za smakiem mąki ze strączkowych warzyw nie przepadam, w związku z czym zmieszałam ją z mąką kokosową, która zneutralizowała nieciekawy posmak. Do tego hojnie posłodziłam i usmażyłam na ulubionym maśle ghee.  Wszystkie te dodatki sprawiły, że wyszło naprawdę dobre śniadanie. Polecam!

PS. Aż 3 kg borówek wczoraj uzbierałam! To już będzie łącznie prawie 20 kg! :))


DYNIA W WEGAŃSKIM CIEŚCIE SEZAMOWO-KOKOSOWYM
/przepis autorski/

ok. 250 g dyni pokrojonej w plastry
20 g mąki sojowej
20 g mąki kokosowej
20 g mąki pszennej pełnoziarnistej
łyżka tahini naturalnego
łyżka ciemnego syropu z agawy
szczypta soli
masło ghee do smażenia
około 150 ml jogurtu sojowego
mleko sojowe do rozrzedzenia masy

Plastry dyni podlać wodą i dusić około 10 minut pod przykryciem.
Gdy zmięknie, zdjąć z patelni.
Mąki zmiksować z pozostałymi składnikami na gładką masę.
Ciasto powinno mieć konsystencję ciasta naleśnikowego.
Jeśli będzie za gęste, rozrzedzić mlekiem sojowym
Rozgrzać patelnię i rozpuścić na niej masło.
Kawałki dyni zanurzać w cieście i kłaść na patelnię.
Smażyć na małym ogniu z obu stron około 6 minut.
Podawać z dodatkami.

Smacznego!



Ten przepis bierze udział w konkursie urodzinowym u Veggie :)

You Might Also Like

9 komentarze

  1. Pomysł bardzo dobry, a wykonanie jeszcze lepsze! (:

    OdpowiedzUsuń
  2. ale super!! wyglądają jakby były mega nadziane tą dynią i ten cudowny pomarańczowy kolor! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. super pomysł! już po samym opisie wiedziałam, że musi smakować świetnie, a jeszcze zdjęcia potwierdzają tą opinię :) koniecznie wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  4. dyni w cieście jeszcze nigdy nie robiłam, wygląda wspaniale!
    na pewno tak też smakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetnie sie prezentuje :) !

    OdpowiedzUsuń
  6. Dynia w cieście? Szczerze powiedziawszy to tego jeszcze nie widziałam. A wygląda ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ale orgyinalny pomysł! Wygląda ciekawie i pewnie tak smakuje :D

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj