684. Miodowy omlet... musztardowy!

13 października



Tak, tak, dobrze czytacie - musztardowy! Pomysł na użycie musztardy miodowej na słodko zaczęrpnęłam z zagranicznych stron, na których znalazłam przepisy na kremy i ciasta na bazie musztardy. Powiem Wam, że trochę bałam się, czy będzie smaczny. Jednak musztarda zamiast odebrać mu smaku... jeszcze go poprawiła! Nadała ciekawego, lekko ostrego posmaku z miodowym, słodkim akcentem. Pycha! Sam omlet zrobiłam zaś bez użycia mąki, a za "spoiwo" posłużyła kleista kasza jęczmienna perłowa. Do tego chrupiąca gryka z melasą i migdałami (do kupienia TUTAJ) domowy serek jagodowy oraz gruszka Nashi i kawałeczek suszonego pomelo. Wszystkie składniki świetnie się zgrały. Omlet zdecydowanie do powtórzenia :)

PS. To chyba najwyższy omlet, jaki do tej pory zrobiłam :) Czyżby musztardowy rekordzista? 





Omlet z kaszy jęczmiennej na bazie musztardy miodowej Maille podany z domowym serkiem jagodowym, chrupiącą gryką z melasą i migdałami, suszonym pomelo oraz gruszką Nashi


A i bym zapomniała - dodałam przepisy na niektóre z ostatnich śniadań.
Także próbujcie i... chwalcie się efektami! :)


MUSZTARDOWY OMLET JĘCZMIENNY
/przepis własny/

Składniki:

2 jajka
łyżeczka masła ghee
10 g miodowej musztardy Maille
180 g ugotowanej kaszy jęczmiennej
szczypta proszku do pieczenia
3 łyżki mleka sojowego
łyżka cukru z kwiatu kokosa

Przygotowanie:

1. Białka oddzielić od żółtek, ubić na sztywną pianę.
2. Żółtka zmiksować z pozostałymi składnikami.
4. Na patelni rozpuścić masło i dokładnie natłuścić całą jej powierzchnię.
5. Połączyć białko z ciastem za pomocą miksera.
6. Smażyć na średnim ogniu przez 6 minut z każdej strony.
7. Zdjąć z patelni, udekorować i podawać.

Smacznego!

You Might Also Like

18 komentarze

  1. Mistrzyni omletu, toż to jak ciasto wygląda! ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Takiego giganta to ja jeszcze nie widziałam! Pomysł genialny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Musztardy nigdy nie jadłam!!! Więc chyba nie zdecydowałabym się na taki omlet :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Super przepis,wygląda bardzo apetycznie;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. nie wiem co to jeszcze do omletów da się zaliczyć :D
    chyba rekord guinessa pobiłaś! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Aleeee on gruby! :)
    można znac średnicę patelni :D ?

    OdpowiedzUsuń
  7. No przecież nie wmówisz nam, że to omlet! Przecież to jest biszkopt z piekarnika! No nie mogę się nadziwić po prostu xD

    OdpowiedzUsuń
  8. W omletach jesteś po prostu bezkonkurencyjna! :o

    OdpowiedzUsuń
  9. jeszcze w życiu nie wyrósł mi żaden omlet tak jak ten Tobie! jestem pod wrażeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. zaskakujące połączenie, ale uwielbiam musztardę :)

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj