Wegańskie ciasto z ciecierzycy!

29 maja


Wegańskie proteinowe ciasto z ciecierzycy z figą i sosem orzechowym

WEGAŃSKIE CIASTO Z CIECIERZYCY
/przepis własny/

Składniki na ciasto;

150 g ugotowanej ciecierzycy
40 g mąki owsianej razowej (lub pszennej)
szczypta soli
3-4 łyżki jogurtu sojowego
łyżka Alternasweet (Raab Vitalfood)
jajko wegańskie: 10 g lnu złocistego + ok. 40 ml wody
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
świeża figa

Składniki na sos z masła orzechowego:

 duża łyżka masła orzechowego + 5 łyżek soku z noni (Raab Vitalfood)

Wszystkie składniki oprócz lnu zmiksować w blenderze 
na gładką masę, która powinna być puszysta i gęstsza niż na naleśniki. 
Nasiona lnu zalać wrzącą wodą i mieszać do czasu,
aż powstanie żelowa konsystencja. Odstawić na 15 minut.
Dodać "wegańskie jajko" do ciasta i ponownie zmiksować. 
Piec w nagrzanym do 190 stopni piekarniku przez około 20 minut.
Podawać od razu z sosem z masła orzechowego.

Smacznego!

You Might Also Like

8 komentarze

  1. Z figą...? U nas będą dopiero za kilka miesięcy...
    Ciastko wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja z ciecierzycy to zjem chyba wszystko :D Fantastyczny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie dość, że często bywając na Twoim IG dopada mnie ślinotok tych pyszności, to jeszcze dodatkowo tutaj zawsze takimi propozycjami kusisz, zdrowo, słodko, pysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę w końcu takie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo apetycznie! :-)

    Zapraszam na mojego bloga! :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Skład mi się bardzo podoba i jestem pewna, że takie ciasto smakuje cudownie. Wygląda świetnie, zwłaszcza z tym masłem orzechowym ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jestem na diecie wegańskiej, ale bardzo smakują mi takie przepisy. A z takim daniem jeszcze się nie spotkałam. Zrobię na pewno!
    Zapraszam na swojego bloga

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj