391. Pęczakowy omlet smażony na oleju rzepakowym

29 listopada

Już dawno miałam zjeść na śniadanie pęczak, jednak czas gotowania zawsze mnie zniechęcał. Nie lubię stać za długo nad garnkiem i mieszać, więc ugotowałam go w zwyczajny sposób, odparowałam, a następnie połączyłam z jajkami. Uwielbiam wszystkie omlety, ale ten szczególnie przypadł mi do gustu z uwagi na fakt, że lubię wszystko, co trzeba dużo gryźć - pęczak pasował więc idealnie :)

Dziś idę kupić kolejny prezent pod choinkę. Co roku zajmuję się tym dość wcześnie, bo nie lubię uczestniczyć w przedświątecznej gorączce zakupów  :)

 Piernikowy omlet z kaszy pęczak z dodatkiem lnu mielonego podany z serkiem jagodowym i mandarynką smażony na oleju rzepakowym



PIERNIKOWY OMLET Z PĘCZAKIEM

2 jajka
łyżeczka oleju rzepakowego
50 g kaszy jęczmiennej pęczak (waga przed ugotowaniem)
kilka kropel aromatu śmietankowego
sól
łyżka syropu klonowego
pół łyżeczki przyprawy do piernika
serek jagodowy i mandarynka do podania

Przygotowanie:

1. Kaszę ugotować w wodzie ze szczyptą soli.
2. Białka oddzielić od żółtek, ubić na sztywną pianę ze szczyptą soli. 
3. Żółtka zmiksować z ugotowaną kaszą, syropem klonowym, aromatem i przyprawą do piernika.
4. Olej rzepakowy dokładnie rozprowadzić po całej powierzchni patelni.
5. Połączyć białko z masą za pomocą drewnianej szpatułki.
6. Smażyć na średnim ogniu przez 5 minut z każdej strony.
7. Ostrożnie przełożyć omlet na talerz, udekorować serkiem i mandarynką.

Smacznego!


Olej rzepakowy jest naturalnym źródłem kwasów omega – 3 i dlatego warto jeść go codziennie, by zachować zdrowie i piękną skórę. :)

You Might Also Like

15 komentarze

  1. Ten serek jagodowy dopełnia widoku, jak zwykle u Ciebie kolorowo i bogato!:)

    A ja z kolei uwielbiam robić zakupy w tygodniu, kiedy zbliżają się święta. Wszyscy ludzie dookoła, witryny w choinkach, światełkach, śnieg za oknem... wtedy to jest dla mnie magiczne;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja także prezenty kupuję dużo wcześniej, nie jest zwolennikiem tłumów w sklepach :) :)

    wygląda w środku genialnie, ciekawe jak smakuje :))

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam Twoje omletowe wariacje, zawsze idealnie Ci wychodzą. :)
    a ja pewnie i tak kupię wszystkie prezenty w drugim tygodniu grudnia, as always. ;d

    OdpowiedzUsuń
  4. Też staram się kupować prezenty wcześniej :) Chodź nie zawsze mi to wychodzi :) Ta propozycja śniadaniowa przypadła mi bardzooo do gustu. Te Twoje śniadania są genialne :) Też lubię sobie pogryźć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy pomysł, chociaż za kaszą pęczak nie przepadam, ale już jaglana mi odpowiada - muszę spróbować, czy w tej wersji, by mi odpowiadała :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale grubasek ! Pyszności :)
    Fajny pomysł na omlet z pęczaku ! Muszę zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piernik z patelni ;D
    Kolejny omlecik do kolekcji:)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja tam pęczak gotuję max 15 min (;
    i w sumie nie przyszło mi do głowy żeby smażyć z niego omleta :D jak zawsze pysznie i oryginalnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wlasnie 15min to dla mnie za dlugo :P nie chce mi sie tyle mieszac :)

      Usuń
  9. na prawdę, już nie mam pojęcia, co ty jeszcze może wymyślić ! omlet kaszy *-* do tego te piernikowe smaki kuszą coraz bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawa alternatywa dla tradycyjnej kaszy - podoba mi się! Chętnie spróbuję tym bardziej, że jestem fanką pęczaku ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czegoś takiego jeszcze nie widziałam. Cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  12. zdrowe i smaczne śniadanie:D

    OdpowiedzUsuń
  13. ja też już kupuję prezenty. jak co ro ku zresztą.
    omlecik zacny! ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Prezentuje się bardzo... dostojnie :) Pyszne i zdrowe śniadanko - olej rzepakowy dzięki omega-3 wspomaga pracę serca i mózgu :)

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj