438. Domowy budyń czekoladowo-kokosowy z chia

15 stycznia

Kokos i czekolada to bez wątpienia duet idealny. Niektóre smaki są po prostu stworzonego do tego, by je łączyć. Tego zestawienia użyłam właśnie w dzisiejszym śniadaniu. Mleczko kokosowe, gorzka czekolada, kakao i naturalne mleko sojowe. Do tego trochę nasion chia, o których przypomniałam sobie dopiero pod koniec gotowania budyniu :) Świetnie rozgrzewa i poprawia humor, polecam :) 

Domowy budyń czekoladowo-kokosowo-rumowy z chia na naturalnym napoju sojowym podany z serkiem śmietankowym i różowymi winogronami

DOMOWY BUDYŃ CZEKOLADOWO-KOKOSOWY

Składniki:

4 łyżki mąki kukurydzianej
2 łyżki nasion chia
łyżka wiórek kokosowych
2-3 łyżki syropu klonowego (ja dałam 3, bo był dość gorzki)
50 ml mleczka kokosowego
2 łyżki gorzkiego kakao
dwie kostki gorzkiej czekolady
dowolny aromat (u mnie rumowy)

Przygotowanie:

W rondelku zagotuj 300 ml napoju sojowego i mleczko kokosowe, syrop, kakao i aromat. W 200 ml napoju rozprowadź mąkę kukurydzianą i nasiona chia. Rondelek zdejmij z ognia, wlej przygotowany roztwór. Podgrzewaj całość do zagotowania, cały czas mieszając. Gotuj na niewielkim ogniu około 5 minut. Zdejmij z ognia dodaj czekoladę i wiórki, wymieszaj. Gdy czekolada się roztopi, przelej do pucharka. Udekoruj ulubionymi dodatkami.

Smacznego!

You Might Also Like

15 komentarze

  1. Zgadzam się ! Te smaki są stworzone dla siebie więc ten duet trzeba wykorzystywać jak najczęściej ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale gigantyczne winogrona, myślałam że to śliwki :D
    chyba już wiem jak wykorzystać nasiona chia (;

    OdpowiedzUsuń
  3. musze, ale to musze zdobyc te nasionka!

    OdpowiedzUsuń
  4. pół sukcesu to piękne podanie. aż ślinka cieknie

    OdpowiedzUsuń
  5. jak z najlepszej kawiarni :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Od dłuższego czasu chodzi za mną domowy budyń! Pyszna wersja, akurat mam mleczko kokosowe :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja poproszę takie cudo! :))

    OdpowiedzUsuń
  8. najlepsze, bo domowe! a chia nadają mu jeszcze więcej zdrowia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. proste i przepyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Na zdjęciu prezentuje się bardzo efektownie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. domowy budyn mam zamiar zrobic juz od dawna! teraz tym bardziej mam na taki ochote :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Rewelacja! A jak pięknie podane! :)
    A te nasiona chia chętnie bym wypróbowała. Gdzie to można kupić?

    OdpowiedzUsuń
  13. dzisiejsze zdjęcia rozłożyły mnie na łopatki! pomimo mojego uwielbienia do czekolady, nigdy nie przepadałam za budyniem czekoladowym, ale ten zjadłabym bez namysłu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. o tak, duet idealny. wygląda jak deser z wykwintnej kawiarni.. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. To fakt, niektóre smaki są dla siebie stworzone :)

    Deser i śniadanie w jednym. Ideał :D

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj