494. Bananowo-kokosowe kluski kładzione!

13 marca

Robiłam już kiedyś bananowe, tym razem przyszła pora na wykorzystanie mąki kokosowej premium , która otrzymałam od sklepnazdrowie.pl. Kluski dzięki niej wyszły bardzo mocno kokosowe, a w połączeniu z bananem miały po prostu smak raju - tak go właśnie sobie wyobrażam :) Jest to mąka nieodtłuszczona, więc jeśli takową posiadacie - nie daję gwarancji, że kluseczki wyjdą, bo nie wiem jak się ta "lżejsza" zachowuje. :)





BANANOWO-KOKOSOWE KLUSKI KŁADZIONE
/1 porcja/

mały dojrzały banan (ok. 80 g)
35 g mąki pszennej graham
szczypta soli
małe jajko

Banana rozgnieść widelcem. Dodać jajko, sól oraz obie mąki. 
Wymieszać za pomocą łyżki do połączenia się składników. 
Mleko zagotować, kluski nabierać czubkiem łyżki i "spychać" je do gotującego się mleka. 
Ciasto powinno być gęste, z trudem spływać z łyżki po jej odwróceniu.
Po uformowaniu klusek gotować ok. 4 minut na małym ogniu. 
Przelać do miseczki i podawac z ulubionymi dodatkami (u mnie suszona żurawina).

Smacznego!

*kluski można ugotować oczywiście w dowolnym mleku

You Might Also Like

13 komentarze

  1. No muszę przyznać, że bardzo apetycznie to wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja tych klusek jeszcze nie robiłam! Muszę się zebrać w końcu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. banan i kokos, uwielbiam to połączenie! :))

    OdpowiedzUsuń
  4. myślę, że z oby wyjdzie pysznie! banan i kokos to niezawodne połączenie, a te kluski koniecznie muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ja dawno nie jadłam kładzionych kluseczek! Dzięki, że przypomniałaś mi o nich :D

    OdpowiedzUsuń
  6. wypróbuję w końcu te lany kluski, ot co! :D nigdy nie jadłam :3

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo zachecająco wygladają w tej miseczce jagody nadaja swietnego kolorystycznego kontrastu :) !

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy zamiast mąki pszennej graham można użyć gryczanej lub ryżowej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wymienione przez Ciebie mąki to mąki bezglutenowe, dlatego kluski mogą się rozlecieć :(

      Usuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj