Omlet a'la fasolowe brownie!

07 kwietnia

To był najwyższy i najsmaczniejszy omlet, jaki udało mi się do tej pory zrobić! Na patelni rósł jak szalony :) Mocno czekoladowy, słodki i wilgotny dzięki musowi czekoladowemu, wyjątkowo sycący dzięki fasoli. Orzechowej nuty dodał mu syrop z orzechów laskowych. Nie trzeba było nawet dodawać kakao. Teraz żałuję, że tak długo zwlekałam ze spróbowaniem fasoli na słodko!

PS. Dzisiejszy przepis - zgodnie z wynikami ankiety - z użyciem mąki kukurydzianej! :)

Czekoladowo-orzechowy omlet a'la fasolowe brownie nadziany bakaliami podany z bieluchem, ananasem i płatkami gorzkiej czekolady


OMLET A'LA FASOLOWE BROWNIE
/przepis autorski/

120 g fasoli czerwonej (pół puszki)
25 g mąki pszennej graham
25 g mąki kukurydzianej
łyżka syropu orzechowego
łyżeczka pasty waniliowej
ok. 100 g musu czekoladowego
2 duże jajka
szczypta soli
1/3 łyżeczki sody
olej kokosowy do natłuszczenia patelni

Fasolę i syrop zmiksować w blenderze na gładkie puree.
Połączyć z pastą waniliową, musem czekoladowym, jajkami i solą. 
Do gładkiej masy dodać obie mąki oraz sodę.
Ponownie zmiksować.
Do ciasta wsypać bakalie.
Smażyć na dobrze rozgrzanej i natłuszczonej patelni ok. 5 minut,
ostrożnie przewrócić, a następnie smażyć jeszcze około 3 minut

You Might Also Like

21 komentarze

  1. No jak?! Ja się pytam, jak ty to robisz, że Tobie wychodzą takie grubasy?! Jesteś mistrzynią omletów bez najmniejszych wątpliwości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc pojęcia nie mam, na patelni zwiększa objętość dwukrotnie :)
      W każdym razie jak nie ubijam białek, wychodzi wyższy :)

      Usuń
    2. Czyli dodać po prostu jajka nie ubijając białek? (:

      Usuń
  2. wow! co za omlet :) za każdym razem zachwycają mnie twoje grubaśne puszki z patelni :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki wyrośnięty, absolutnie cudowny! *o*

    OdpowiedzUsuń
  4. zmierzyłaś go może? :D bo reflektuje na rekordzistę świata!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że zmierzyłam? Miał mniej więcej 4,2cm :)

      Usuń
  5. jaki gigant! O-O
    nie widziałam jeszcze takiego omleta! :)
    jesteś genialna! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ALe wysoki! Najwyższy omlet jaki w życiu widziałam :D
    Jakiego musu czekoladowego używasz?

    OdpowiedzUsuń
  7. mam propozycję: może byś zrobiła filmik instruktażowy, na którym robisz omlet? i to nie jest żart! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O mamo on naprawde bije wiszystkie inne na głowe , choc szczerze mowiac mnie zacheca kazdy twoj omlet <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Czego można użyć zamiast tego musu? W moim lidlu dawno wykupiony :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm... jakiegoś gęstego musu innej firmy, gęstszego od Aero z Biedronki.

      Usuń
  10. pyszne ciasto z patelni ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam fasolowe brownie, a taki omlet to bym bardzo chętnie zjadła :D Taaki gruby i puszysty *.* Zawsze będę się zachwycać omletami spod Twojej ręki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. jaki fajny grubasek <3 <3 zazdroszczę takiego śniadania *.* mój dzisiejszy omlet nawet nie zasługuje na miano omleta przy Twoim.... :D

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj