612. "Eko" omlet biszkoptowy... bez proszku do pieczenia!

01 sierpnia

Dzisiaj kolejny poranny eksperyment. Postanowiłam do ciasta na omlet nie dodawać... proszku do pieczenia, i zobaczyć, czy też będzie puszysty. Powiem wam, że gdy byłam mała, moja mama nigdy nie dodawała ani proszku do pieczenia ani sody ani drożdży nawet, a omlet i tak wychodził dość pulchny. Postanowiłam więc zaryzykować i nie używać żadnych "wspomagaczy" (nawet nie ubijałam białek!)... a omlet i tak wyrósł. :D Może nie aż tak bardzo, ale jednak! :) Można powiedzieć, że to taki omlet w stylu "eko", bez chemii :)


Omlet biszkoptowy na mące gryczanej podany z ananasem, granatem i nerkowcami
Sponge Omelett auf Buchweizenmehl serviert mit Ananas, Granatapfel und Cashew Nüssen



OMLET BISZKOPTOWY BEZ PROSZKU DO PIECZENIA

Składniki:

2 jajka
łyżeczka oleju z orzechów ziemnych
30 g mąki gryczanej
5 g otrąb gryczanych
kilka kropel aromatu arakowego
sól
orzechy nerkowca

Przygotowanie:

1. Jajka zmiksować z mąką, otrębami, aromatem i odrobiną soli.
2. Na patelni pędzelkiem rozprowadzić olej, nadmiar dodać do ciasta.
3. Smażyć na bardzo małym ogniu przez 5 minut z każdej strony.
4. Udekorować i jeść póki ciepły.

Smacznego!

ENGLISH VERSION:

Sponge omelette without baking powder

Ingredients:

2 eggs
teaspoon of peanut oil
30 g of buckwheat flour
5 g of buckwheat brans
a few drops of aroma
salt
cashew nuts

Preparation:

1. Mix the egg with flour, brans, aroma and a pinch of salt.
2. Brush the skillet with the oil, add the excess to dough.
3. Fry over very low heat for 5 minutes on each side.
4. Garnish and eat while warm.

Enjoy it!

You Might Also Like

13 komentarze

  1. moja babcia racuchów nigdy nie robiła na drożdżach, a zawsze wychodzą jej najgrubsze i jeszcze nie udało mi się zrobić podobnych! natura górą! :) omlet świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mistrzyni omletów to nawet bez jajek by wyszedł ! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialny puszysty omlet:)
    Zapraszam do mnie www.naturalnemetody.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również nigdy nie dodaje do tego omleta proszku do pieczenia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Twoje omlety to istny ósmy cud świata! :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Tobie nawet bez proszku wyrastają! A mój ma czy nie ma i tak zawsze będzie płaski :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiem jak Ty robisz te wszystkie cuda, ale jesteś niesamowita!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bo ty po prostu masz cudowną rękę do omletów! Mnie by nawet w snach taki nie wyszedł, a co dopiero rano na śniadanie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak to możliwe, że on jest taki pulchny! Czary? :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękny ten omlet, też chcę takiego :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak Ty znajdujesz czas na robienie takich śniadań? :O

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj