671. Omlet na bazie puree z kalafiora!

30 września

Tego jeszcze nie tutaj nie było - w końcu postanowiłam zaryzykować i przygotować słodkie śniadanie na bazie kalafiorowego puree. Naoglądałam się cudownie puszystych, kalafiorowych pancakesów na amerykańskich blogach i pomyślałam, że omlet też musi się udać! I tak też się stało - wyszedł niesamowicie puszysty i lekki jak chmurka. Przyznam, że trochę obawiałam się kalafiorowego zapachu i posmaku, ale przez dodatek tahini naturalnego do ciasta, nic nie było czuć. Dzięki semolinie i jajkom z zaufanego gospodarstwa omlet zyskał słoneczny kolor, a figa, ciemny syrop z agawy oraz słone pistacje dopełniły całości. Pycha!

Na pewno będę jeszcze eksperymentować z kalafiorem na słodko :)

 Omlet na bazie kalafiorowego puree oraz naturalnego masła sezamowego bio podany z figą, ciemnym syropem z agawy bio i ekologicznymi pistacjami Symbio 




SEZAMOWY OMLET NA KALAFIOROWYM PUREE
/przepis autorski/
/1 porcja/

2 jajka
szczypta soli
płaska łyżka masła sezamowego bio
30 g semoliny (mąki z pszenicy durum)
duża różyczka kalafiora (100 g)
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia

+


Wszystkie składniki oprócz masła dokładnie zmiksować w blenderze.
Smażyć na dobrze natłuszczonej patelni, około 6 minut z jednej i około 3 minut z drugiej strony
(na małym ogniu, bez przykrycia). 
Omlet dobrze się przewraca - ja robię to za pomocą silikonowej łopatki.
Po tym czasie zdjąć z patelni, udekorować i podawać póki ciepły.

Smacznego!

***
Ten przepis bierze udział w konkursie urodzinowym u Veggie :)


You Might Also Like

17 komentarze

  1. pomysłowe! ale jak dla mnie to nie omlet, a wręcz cicho - tak puszyste i grube :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesteś królową omletów bez dwóch zdań!

    OdpowiedzUsuń
  3. fantastyczny pomysł!!! na pewno to ugotuję :) trochę się już znudziłam puszystym omletem biszkoptowym, a tutaj... z kalafiorem... bardzo mi się podoba

    OdpowiedzUsuń
  4. Dużo coś ostatnio tych eksperymentów z kalafiorem się widuje! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. O mamusiu! Pierwszy raz widzę coś podobnego! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Prawdziwa omletowa specjalistka z Ciebie, super :-) Dziękuję za dodanie przepisu do konkursu i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Musiał być idealnie wilgotny w środku! :)
    Do wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda naprawdę apetycznie! Zarówno sam w sobie, ale i te dodatki trafiają w moje gusta :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kalafior gotowany czy surowy?

    OdpowiedzUsuń
  10. to jest po prostu biszkopt KRÓLEWSKI

    OdpowiedzUsuń

Follow me on FoodBlogs.com
JemyZdrowo.pl
FlyB - Kulinaria
blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
rondel
mytaste.pl
Blogger Babes are Sophisticated Bloggers Seeking Simple Solutions and Support
Przesiane.pl
Wzorowy Katalog
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Tasty Query - recipes search engine
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

SM

blogi o zdrowiu

Subskrybuj